Listaáron számolva 7,5 százalékkal csökkent a magyarországi médiaköltés 2009 első félévében - derül ki a TNS MI adataiból. 2008 hasonló időszakához képest a legnagyobb visszaesést a kábeltévék szenvedték el (-24%), melyet a sajtó (-16%) és a közterület (-11%) követ. A rádiók esetében a listaáras csökkenés csupán 3 százalékos, a földi sugárzású tévéknél pedig 7 százalékos.
Forrás: Media.info - médiások médiája
"Miközben az összkép nem rózsás, korántsem reagált minden hirdető egyformán. A tíz legnagyobb hirdető között például fele-fele a reklámköltésüket növelők és csökkentők aránya. Ha az első száz hirdetőt nézzük, a növelők vannak enyhe többségben, ám ettől még nincs túl sok ok az örömre.
A 7,5 százalékos visszaesés 90 százalékát ugyanakkor mindössze három nagy szektor adja együttesen. A legnagyobb, 8,9 milliárd forintos, 34 százalékos vágást az autóipar tette, melyet a pénzintézetek és biztosítótársaságok követnek 6 milliárdos, azaz 20 százalékos büdzsécsökkentéssel. Szintén erősen visszafogta költését az élelmiszer szektor, melynek hirdetői éves összehasonlításban 9 százalékkal, azaz 3,7 milliárddal költöttek kevesebbet. A legnagyobb szektorok közül a gyógyászat és az utazás, turizmus cégei növelték kétszámjegyű mértékben a költésüket." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.