A hirdetők 92 százalékánál az internet a média mix része Amerikában. Közülük 74 százalék egyre gyakrabban használja. 14 százalékuk kizárólag interneten hirdet. 79 százalékuk márkaépítésre használja az online reklámokat.
Forrás: Netkutatások - A magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
Szerző: Sárközy Ildikó FMCG Marketing Tanácsadó
Advertisers continue to rely on a mix of media types, although print is clearly suffering, partly at the expense of Internet and digital advertising. These are some of the results of a new LinkedIn Research Network/Harris Poll of 1,015 advertisers from agencies or corporations who are involved in the advertising decision making process surveyed online between June 22 and 30, 2009 and 2,025 U.S. adults surveyed online between June 24 and 26, 2009.
The Media Mix
There is a divide in what types of advertising are being used in media campaigns." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.