Egyelőre válságmentes az online kiskereskedelem
Forrás: GKIeNET - Internetkutató és Tanácsadó Kft.
"2009 első félévében Magyarországon már több mint 2.400 interneten, kosaras rendszerben árusító kiskereskedelmi áruház működött. Az internetezők számának folyamatos növekedése mellett az online vásárlást kipróbálók köre is folyamatosan bővül. 2008 végére az elmúlt egy évben legalább egyszer online vásárlást végzők száma megközelítette a 750 ezer főt. Az online kiskereskedelemben 63 Mrd Ft-os forgalmat bonyolítottak, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 1 százaléka.
Forgalom
Magyarországon a GKIeNET felmérése szerint 2008-ban az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka. A korábbi évekhez képest a kiskereskedelmen belül jelentősen emelkedett az online értékesítés szerepe. A boltok várakozásai és a GKIeNET becslései alapján az évek óta tartó dinamikus növekedés 2009-ben is folytatódik, év végére elérheti a 95 milliárd forintos forgalmat.
Becslésünk alapján 2008-ban az online kiskereskedelmi boltok közel felének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Igaz, ez az arány magasnak mondható, ugyanakkor jelentős javulást mutat, hiszen 2-3 évvel ezelőtt, az online vásárlás fejlődésének korai szakaszában az áruházaknak még több mint a háromnegyede ebbe a kategóriába tartozott. Mindez jelzi, hogy a valóban életképes ötletek jó üzleti modellel párosulva sikeres vállalkozást eredményeznek, míg ennek ellenkezője csak életképtelen próbálkozás, és gyors „bezárásra” van ítélve. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a forgalom 80%-át továbbra is a mintegy 20 legnagyobb webbolt generálja.
Fizetési szokások
Az internetes vásárlás elterjedésének változatlanul az egyik legfőbb akadálya a fogyasztói bizalom hiánya. A vásárlók" ... >>
Kapcsolódó diagramok:
Az online áruházak forgalmának alakulása 2001-2009 között (mrd Ft)
Forrás: GKIeNet
Online áruházuk által 2008-ban teljesített megrendelések pénzügyi teljesítésének módja
Forrás: GKIeNet
Az Online áruházuk által 2008-ban teljesített megrendelések kézbesítési módjainak megoszlása
Forrás: GKIeNet
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.