A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak. Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebből fakadó növelése is fontos szempont. A statisztikák szerint a legtöbb weblapot a keresőoldalakon keresztül találják meg (mint amilyen a Google, AltaVista, Yahoo és társaik). Forrás: Wikipédia.hu
Forrás: E-commerce - Kereskedj JÓL a weben! - Webáruház készítés, Webáruház fejlesztés, Webáruház marketing
Szerző: Horváth Ernő
"Azt hiszem, hogy nagyon nem kell magyaráznom tehát azt, hogy miért is fontos a Keresőoptimalizálás. Idehaza még annyira nem terjedt el, ennek vannak rossz és jó vonatkozásai is. Ha Magyarországról beszélünk, akkor a Google.hu a leglátogatottabb magyar oldal az Alexa.com szerint, a második helyen az iwiw.hu található.
Ha összevetjük a két oldalt, akkor világossá válik, hogy miért kiemelten fontos a keresőkben való megjelenés. Míg mondjuk az iwiw-et azzal a céllal látogatjuk meg, mert ismerőseinkkel, barátainkkal kommunikálunk, addig a Google.hu esetében mindig keresünk valamit! Vagyis" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.