Januárban előrevetítettük, mi várható idén a weben. Írtunk feszültebb tempóról, Twitterről, a közösségi oldalakról, saját oldalaikra fókuszáló bloggerekről, a lifestreamingről, hirdetésről és designról, csak éppen egy dolgot nem mondtunk ki igazán: megjelent a realtime és köszöni, itt is marad.
Forrás: hvg.hu
"A könyvtárakból internetkávézókig gyorsult a világ, órára pontosan látjuk, melyik barátunk mikor szakított barátnőjével, percről percre követhetjük az új amerikai elnök beiktatási beszédét ezernyi különböző forrásból egyszerre, egy hosszabb nap után pedig bőséggel és savval szórt szitokhullám feketíti el az eget, ha lassú a net, nem látjuk azonnal a Google Mapsen, hogy hol vagyunk és azt sem, hogy hova érdemes mennünk ebédelni két kilométeres körzetben. És igazából ez így jó. Elérkeztünk oda, hogy a realtime trend lett, a dolgokat olyan tempóban akarjuk követni, ahogyan azok történnek, minden valós időben akarunk látni, megtapasztalni, olvasni és elemezni.
Az IT-szaksajtó mindezt web 3.0-nak hívja. Pontosabban szólva, a web 2.0 már régen kinőtte hírértékét, akinek fel kellett lépnie a közösségi oldalakra, meg kellett nyilvánulnia fórumokon, hozzá kellett szólnia cikkekhez, vagy mindezen információkból kellett forrásmegjelölés nélkül szakdolgozatot írnia, már megtette. Koncepcióváltás kell, a web 3.0 pedig ezt hozza, azt mondják, lesz ebben szemantikus web - az eddig összegyűjtött információt most értelmezzük, értve szelektáljuk, hasonlóságokat, relációkat hozunk létre -, lesz ebben végre lehetőség arra, hogy személyre szabhassunk mindent magunk körül, azt és úgy olvashassuk, ahogy csak akarjuk és mindezt áthatja a valósidejűség - nem elég, ha mindent látunk, lássunk mindent azonnal." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.