Az egyik nagy vírusirtó cég összeállította azoknak a keresőkben használt kifejezéseknek a listáját, amelyek után kutatva jó eséllyel olyan weboldalra érkezünk, amely veszélyes a számítógépünkre, illetve a rajta tárolt adatokra nézve.
Forrás: hvg.hu
"A ZDNet értesülései szerint a McAfee nemrég közzétett felmérésében a screensavers, vagyis a képernyővédők kifejezés jelentette a legnagyobb veszélyt. Ez azt jelenti, hogy a keresőkben megjelenő találatok 59,1 százalékban olyan weboldalra vezetik a felhasználót, ahol valamilyen veszély leselkedik rá.
A felmérés elkészítéséhez a cég szakértői 413 368 webcímet és 2658 kifejezést vizsgáltak meg. Nem veszélytelenebbek azok az oldalak sem, amelyeken bármilyen" ... >>
Kapcsolódó cikk:
Veszélyes kulcsszavak - vírusok VS. SEO
Érdekes összeállítást közölt a HVG.hu - a McAfee nemrégiben közölt tanulmányára hívta fel a figyelmet, melyben azokat a kulcsszavakat listázzák, amelyekre a feljövő oldalak jórésze bizony vírust is telepíthet a gépre.
Forrás: miyazakijun.hu - # Keresőmarketing és egyéb nyalánkságok
Szerző: Miyazaki Jun
"A hackerek, vírusok terjeszteni kívánó bűnözők bizony sokkal korábban felfedezték a SEO-ban megnyilvánuló értékeket, és igyekeznek az organikus kereső forgalmat is vírusterjesztésbe átkonvertálni - úgy tűnik, hatékonyabban teszik ezt, mint bármely komolyabb cég.
Screensavers, free games, iphone, Barack Obama - izgalmas a kínálat a top10 listáról.
Ezzel kapcsolatban azonban van egy komoly probléma: méghozzá az, hogy ez a jéghegy, avagy a longtail csúcsa. A vírusok ugyanis képesek a TE organikus keresőforgalmadat is kihasználni, amelyet ki kell valahogy védened.
Az elmúlt hónapokban több kétségbeesett segítségkérésre is válaszolnom kellett - az történt, hogy a weblap bár ott volt valamely kulcsszavakra a Google.hu-n, de a találat alatt egy figyelmeztetést lehetett olvasni. Eszerint az adott lapra való kattintás veszélyes lehet a felhasználó számítógépére, ezért ne kattintson. Firefoxban rákattintva a linkre a böngésző be sem töltötte az oldalt, hanem egy teljes képernyős figyelmeztetést rakott ki, mely szerint vírusos lehet az adott oldal.
Az azonnali effekt természetesen az, hogy alaposan leredukálódik a keresőből érkező forgalmad, a másodlagos hatás pedig az oldalad / céged / terméked iránti bizalom rombolása. A számítástechnikához kevéssé értő látogatód csak azt látja, hogy “basszus, ez az oldal vírust akar telepíteni a gépemre!”. Marketing szempontból nem túl jó üzenet, ugye?
De mi történhetett, hogyan kerülhetett vírus a honlapodra?" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.