A versenyhivatal nem aggódik, hogy a magyarországi aukciós piac 90 százaléka közös tulajdonba került, s lehetséges, hogy nem is lenne oka rá, hisz az eggyé váló két cég, a Vatera és a TeszVesz közösen küzd saját a felhasználók biztonságáért és kényelméért. A szigorodó regisztrációs feltételek mellett titkos algoritmusok próbálják kiszűrni a csalókat.
Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"Itt a piros, hol a piros
A hazai online aukciós piacon fél évvel ezelőtt felpezsdült az élet. A dél-afrikai Naspers médiaipari cég európai leányvállalatán keresztül 2008 októberében felvásárolta a Vaterát, miközben a Sanoma mellett résztulajdonos volt a TeszVeszben is. Ahogyan a HWSW már októberben megírta, a tranzakció tovább folytatódott, s decemberre a Sanoma tulajdonrészét is kivásárolta a Naspers, így a magyar piac 90 százalékát adó két legnagyobb aukciós oldal közös tulajdonba került.
A Gazdasági Versenyhivatal természetesen vizsgálja, hogy sért-e bármilyen versenyérdeket ez, de egyelőre úgy tűnik, legálisan dominálhatja a piacot az eggyé vált két szereplő, amely többek közt azzal védekezik a versenyjogi aggályokkal szemben, hogy az online aukció nem egy konkrét piac, hanem több egyéb alternatíva speciális metszete. Egyrészt a "kosaras" online boltok alternatívája, másrészt az egyszerű felhasználók közötti adás-vételben az apróhirdetés konkurenciája. Arról nem is beszélve, hogy amennyiben az eBay nálunk is teret hódítana, akkor végleg nem lehetne kizárólagos szerepről beszélni, így a Vatera és a TeszVesz egy kézbe kerülése valószínűleg nem aggályos.
Nem megy egyik márka sem a süllyesztőbe
A jóslatok ellenére mindkét márka megmarad, s a módszerek harmonizálásán túl egyik szereplő sem veszíti el egyéniségét. Gerő Viktor, a Vatera Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.