Fél év alatt a 15-69 éves hazai lakosságon belül 3 százalékpontot nőtt az internetezők aránya, így a legfrisebb kutatási adatok szerint 49 százalékos az internet penetráció – több mint 3,62 millióan kapcsolódnak legalább havi rendszerességgel a világhálóra, a legalább hetente internetezők aránya pedig 45 százalék.
Forrás: NRC.hu
"Az internetet ennél többen próbálták már ki, ugyanakkor a lakosság kétötödéről még mindig elmondható, hogy gyakorlatilag semmilyen személyes tapasztalattal nem rendelkezik az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Bár az utóbbi években – néhány kisebb megtorpanástól eltekintve – dinamikus növekedést figyelhettünk meg az internetet használók számában, a jelenlegi 49 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható, és nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas penetrációs szintjéhez képest, hanem az EU 61 százalék körüli átlagához, és néhány szomszédos ország adatához viszonyítva is." ... >>
Kapcsolódó diagramok:
- Az internetet kipróbálók és a rendszeresen internetezők arányának alakulása
- A rendszeresen internetezők arányának változása az egyes életkori csoportokban
- A rendszeresen internetezők aránya az egyes településtípusokon
- Otthoni számítógéppel és internettel való ellátottság
- Az egyes internet-technológiákkal otthonukban rendelkezők aránya 2006-2008
- Egyes tevékenységeket interneten legalább alkalmanként végzők aránya
E-kereskedelem és a fogyasztók
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.