Tájékoztató az elektronikus fizetés megvalósításáról (a közigazgatásban - a szerk.)
2009. június 08. írta: vecseilaszlo

Tájékoztató az elektronikus fizetés megvalósításáról (a közigazgatásban - a szerk.)

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Az elektronikus fizetési lehetőségek – és különösen a vásárlásra is alkalmas bankkártyák –hazai elterjedésével párhuzamosan már több éve megfogalmazódott az az igény, hogy az Ügyfelek az állam felé felmerülő befizetési kötelezettségeiket elektronikus módon is teljesíthessék, így az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) előkészítése során több tárca, számos intézmény fogalmazott meg elektronikus fizetéssel kapcsolatos projekt javaslatot.

Forrás: Magyarorszag.hu

"A programért felelős szervezetek azonban felismerték, hogy az egyes ügyintézési feladatokhoz kapcsolódó egyedi fizetési megoldások helyett célszerű a közigazgatás intézményei számára egységes központi szolgáltatást létrehozni. Ezért a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) feladatul kapta a központi elektronikus fizetési szolgáltatás létrehozását.

Az EKOP-2.1.1-07-2008-0001 azonosító számú Támogatási Szerződést a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság, mint Közreműködő Szervezet és a PMISZK, mint Projektgazda 2008. július 21-én írta alá. A támogatás összege közel 4 milliárd Ft (3986 millió Ft), a PMISZK által vezetett konzorcium tagjai:

- Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH),
- Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH),
- Miniszterelnöki Hivatal (MeH),
- Vám- és Pénzügyőrség (VP).

A rendszert a Magyar Államkincstár fogja működtetni, és a projektben részt vesz a Magyar Nemzeti Bank is.

A projekt eredményeképpen az Ügyfelek a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket az eddigi lehetőségek megtartása mellett elektronikus ügyintézés során bankkártya illetve internetbank, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során pedig bankkártya segítségével is teljesíthetik. Így az Ügyfelek a fizetéssel járó ügyek esetén is választhatják az elektronikus ügyintézést a személyes megjelenés helyett. A személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő csökken, a befizetések pontossága pedig nő.

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás három elven alapul:" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr251169068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása