A rendszeresen internetezők körében csaknem mindenki használja a világhálót arra, hogy vásárlás - és különösen nagyobb értékű vásárlás - előtt információkat gyűjtsön az adott termékről, szolgáltatásról. Abban azonban, hogy milyen forrásokat használnak a tájékozódáshoz, természetesen különbség van a netpolgárok között.
Forrás: onLime - blog az online kutatásról - és nem csak arról
Szerző: Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója
"Az esetek többségében valamilyen kereső (tipikusan a Google) az információgyűjtés első állomása - a további lépések pedig már a találati lista függvényei. A rutinosabb júzerek esetében ugyanakkor nem ritka, hogy más utat választanak: konkrétabb keresés esetén sokan a gyártó, forgalmazó weboldalán indítják a böngészést, de remek kiindulópontul szolgálhatnak a különböző árösszehasonlító oldalak, webáruházak, online kirakatok is; és persze a teszteket, értékeléseket tartalmazó tematikus termékoldalak is fontos elemei lehetnek egy jól megalapozott vásárlói döntésnek.
A web2.0-kori internet igazi előnye viszont a vásárlók online tapasztalatcseréjében: a blogokban, vásárlói fórumokban rejlik. Ennek ellenére ezeket a forrásokat" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.