A weben (szinte) minden mérhető. Megfelelő elemzésekkel olyan következtetésekre juthat, amelyekkel növelni tudja eladásait. A webanalitika segítségével a potenciális vásárlóiból többet valódi vásárlóvá tehet.
Forás: Damjanovich.hu - Online marketing coaching, tanácsadás és képzések.
Szerző: Bitay Balázs
"Mi a webanalitika?
Manapság egy cég megítélése sokszor a weboldalán múlik. Vásárlás előtt egyre többen tájékozódnak a weben az adott cég termékeiről, szolgáltatásairól, ezért nem mindegy, hogy weboldala hogyan teljesít.
A webanalitika azt a célt szolgálja, hogy Ön megértse a látogatók viselkedését a weboldalán és ez alapján megfelelő döntéseket tudjon hozni az oldal teljesítményének javítása érdekében.
Mit tud mérni a kampányaival kapcsolatban?
Az online (és offline) kampányok hatékonyságának mérése talán a webanalitika leghálásabb területe, hiszen így Ön azonnal megtudhatja például, hogy:
* melyik hirdetés hozza a legtöbb látogatót (banner, kulcsszó, email kampány, rádió hirdetés, stb)
* melyik hirdetésből hány megrendelés származik
* egy megrendelésnek, vagy egy érdeklődőnek (a konverziót előre definiálni kell, erről később) mekkora a költsége
Akár valós időben tudja követni a kampány alakulását, és 1-2 nap alatt is kiderülhet, hogy melyik kampány elemnek legnagyobb a megtérülése. Ezen információ birtokában Ön átalakíthatja kampányát, hogy az adott marketing költségvetésből a legnagyobb hasznot generálja.
A kampány elemei a webanalitika segítségével tovább javíthatók, finomíthatók, 10-30%-os javulás szinte minden esetben elérhető (egyes esetekben többszörös javulás is produkálható)
A kampány hatékonyság mérés lépései" .. >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.