Az e-kereskedelem 14 milliárd eurós forgalmat és 19 százalékos növekedést ért el Németországban 2008-ban, az előző évhez viszonyítva. Az online vásárlók száma 12 százalékkal, 30 millióra növekedett. A vásárlási gyakoriság maradt 9 alkalomnál személyenként egy év alatt. De a vásárolások átlagos értéke 7 százalékkal, 49 euróra emelkedett.
Forrás: Netkutatások - A magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala (Gfk)
"Die deutschen Konsumenten haben im vergangenen Jahr für rund 13,6 Milliarden Euro Waren im Internet gekauft. Insgesamt legte der E-Commerce-Umsatz mit einem Plus von 19 Prozent deutlich zu. Das sind Ergebnisse aus dem WebScope-Panel, mit dem die GfK Panel Services Deutschland kontinuierlich Käufe und Bestellungen von Waren im World Wide Web erhebt.
Immer mehr Menschen kaufen immer häufiger im Internet ein. Damit bleibt das Internet weiterhin der Vertriebskanal mit der höchsten Wachstumsdynamik. Entgegen dem allgemeinen Konsumtrend bei Nonfood-Produkten konnte der E-Commerce-Umsatz auch im Jahre 2008 deutlich gesteigert werden." ... >>
Kapcsolódó diagramok:
e-Kereskedelmi értékesítések milliárd EUR-ban
Forrás: Gfk
Különböző felhasználói csoportok aránya az e-Kereskedelemben
Forrás: Gfk
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.