Bár az online vásárlás legnagyobb előnye a gyorsaság és a kényelem, tévedés lenne azt hinni, hogy internetes áruházakba csak néhány klikkelés erejéig „járnak” a netpolgárok. A webshopokban vásárlók többsége előszeretettel böngészget az árucikkek között, és nem ritka az sem, hogy kizárólag nézelődés céljából látogatnak el egy online boltba.
Forrás: NRC
Szerző: Kurucz Imre, Kutatási igazgató, NRC
"„Hipermarket-látogató”, „akcióvadász”, „shoppingoló”, „muszáj-vásárló” – néhány tipikus vásárlói szegmens, amelyekkel találkozhatunk az üzletekben, bevásárlóközpontokban. Kedvtelésből vagy kötelességből, de mindenki vásárol, a vásárláshoz fűződő viszonyunk, az azzal kapcsolatos attitűdünk azonban nagyon különböző lehet. Mivel az online vásárlás legnagyobb előnye az egyszerűség, a gyorsaság és a kényelem, azt hihetnénk, hogy az internetes vásárlás lehetősége elsősorban azokat vonzza, akik nem szeretik vagy akiknek nincs idejük járni az üzleteket, így az online boltok jellemzően céltudatos, a vásárlást néhány perc alatt lerendező vevőkkel vannak tele. Ez azonban csak részben igaz. Tény, hogy a termékek, szolgáltatások internetes rendelése jó lehetőséget nyújt az elfoglalt, kényelmes vagy az eladóktól és a többi vevőtől idegenkedő vásárlói rétegeknek, de azoknak is, akik vásárlás előtt szeretnek minél több információt begyűjteni, és hosszasan mérlegelni az egyes alternatívák között. Az interneten található információtömeg kiegészítve a fórumokban olvasható vásárlói tapasztalatokkal ugyanis igazi kincsesbánya azoknak, akik a lehető legjobb vásárlói döntést kívánják meghozni." ... >>
Kapcsolódó diagramok:
Forrás: NRC
Forrás: NRC
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.