SEO és PR Magyarországon
2009. január 08. írta: vecseilaszlo

SEO és PR Magyarországon

SEO és PR Magyarországon

Érdekes témát vett górcső alá Longhand. Már csak azért is, mert idehaza a netet még mindig sokan egyfajta hirdetési újságnak, vagy amolyan "pénzkidobós valaminek" tartják.
Egyelőre még kevés olyan céggel, vállalkozással találkozni, mely jól és hatékonyan használja a netet kommunikációs vagy marketing célokra. Az pedig, hogy PR eszközként is szóba kerülhet a világháló, tényleg csupán pár tucat cég "kiváltsága". Pedig ma ez már teljesen helyénvaló és elvárt lenne. Gondoljunk csak bele, az USA-ban már megelőzi a print újságokat az internet népszerűsége: többen tájékozódnak az online hírekből, mint a hagyományos napilapokból. Jó, persze, az Amerika. De akkor nézzünk körül idehaza: az iwiw felhasználók létszáma a minap lépte át a 4 milliót. Ez Magyarország teljes lakosságának (beleértve a csecsemőket, a gyerekeket és az időseket is) a 40%-a. De említhetném azt is, hogy január 5-én az Origo látogatóinak száma csaknem elérte a napi 1,5 millió főt (1.414.995 látogató). Önmagában már ez is elég nagy szám ahhoz, hogy megérje komolyabban foglalkozni az online PR-el.
És hogy ehhez képest hol tartunk? Javaslom elolvasni a kommenteket is...

Forrás: SEO blog - Longhand

"Két év kevés volt ahhoz, hogy a PR szakma akár csak megemlítse, hogy esetleg talán érdekes lehet az is, hogy egy cég milyen helyezést ér a keresőkben, és pl. az első oldali találatok közt mennyi a pozitív és negatív vélemény. - írja Konrád

Aaron Wall, egy másik mai bejegyzésben azt meséli el, hogy milyen kreatívan használta fel a saját tartalmait és a saját keresőjének, a találati felületeit a terméke népszerűsítéséhez.

Utolsóként, egy harmadik cikket említenék, amit tegnap olvastam Figyelőneten, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi vezetője, arról beszél, hogy magyar web kb. 3-5 évvel van lemaradva az amerikaitól.
Korábban én 2-3 évet mondtam volna, de átgondolva néhány dolgot, teljesen reális lehet a Peresztegi által említett 3-5 év.
Legelképesztőbb példa a felkészületlenségre talán az volt 2008-ban," ... >>
 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr44862692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása