A mobil fizetési folyamatok gyorsak, intuitívak és kényelmesek, így nem akadályozhatják a mobil kereskedelem elterjedését, a gondot az jelenti, hogy ezek az előnyök a jogosulatlan felhasználó számára is adottak. A jelenleg is létező elektronikus megoldások egyelőre nem elég biztonságosak, sőt, sokszor nehézkesek vagy lassúak, és csak korlátozott felhasználói körben, illetve termékek esetében elérhetőek – derül ki egy Deloitte-prezentációból.
Elvárások a mobil fizetéssel kapcsolatban • Mobil fizetési módok • Emelt díjas SMS • Web alapú rendszerek • Kisösszegű tranzakciók
Forrás: ecoline.hu
"A sokak által a következő időszak „nagy dobásának” tartott mobil fizetést több mindenre lehet potenciálisan használni, amelyek közül a legismertebb az ún. mobil tartalmak vásárlása: ilyenek lehetnek a helyi információk, a zene- és videó-tartalmak, illetve a különböző csengőhangok.
Fizethetünk elvileg mobillal az elektronikus kereskedelemben kapható termékek és szolgáltatások beszerzésekor, a hagyományos kereskedelmi csatornákon történő vásárláskor (ezt a lehetőséget biztosító boltokban), vagy akár két magánszemély közötti a tranzakcióknál is (Consumer-to-consumer (C2C) tranzakciók).
Elvárások a mobil fizetéssel kapcsolatban
A mobil fizetéstől a legtöbben azt várják el, hogy egyszerű és könnyen használható legyen, lehetőleg mindenhol, bármilyen fizetésre alkalmazható legyen, és működjön együtt a meglévő fizetési infrastruktúrákkal.
Természetes igény, hogy ezek a rendszerek biztonságosak, megbízhatóak és adatvédelmi szempontból is megfelelőek legyenek, miközben a hagyományos csatornáknál – elsősorban a hitelkártyás fizetésnél - alacsonyabb költségekkel és gyorsabban működjenek." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.