Magyarország az internet használatában és elterjedésében még mindig meglehetős lemaradásban van más országokkal szemben. A 65 év feletti korosztály csupán 5%-a ismeri a világháló adta előnyöket. Hazánkban az internet iránti érdektelenség világviszonylatban is kiemelkedően magas: a felnőtt korú magyar lakosság több mint fele továbbra sem használja az internetet. Azonban a fiatal generáció döntő többsége már egy globális ifjúsági kultúrában nő fel, amelynek legfontosabb pillére maga az online létezés. Többek között ezt is tartalmazza a World Internet Project (WIP) nemzetközi jelentése.
Forrás: Netkutatások - a magyar és nemzetközi internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
"A WIP nemzetközi jelentéséről
A jelentés több mint 300 oldalon, több száz színes ábra, grafikon segítségével mutatja be és ezáltal összehasonlítja a 2007-ben adatokkal rendelkező 13 országra, így Magyarországra vonatkozó tényeket. A kutatók a világ legkülönfélébb országait vonták bele az elemzésekbe: Ausztrália, Csehország, Egyesült-Királyság, Izrael, Kanada, Kína, Kolumbia, Makaó, Svédország, Szingapúr, Egyesült Államok, Új-Zéland és Magyarország. A beszámoló foglalkozik az internethasználat elterjedtségével, a hozzáférés módjaival, az internethasználati szokásokkal, egyes internettel kapcsolatos véleményekkel és a médiahasználati szokásokkal.
Magyarország a világban – néhány összehasonlító adat
- Nemzetközi összehasonlításban továbbra is igen alacsony a magyarországi internethasználók aránya. A WIP nemzetközi adatai alapján Svédországot, Új-Zélandot és Kanadát találjuk a legmagasabb, míg Magyarországot és Csehországot a legalacsonyabbak penetrációval rendelkező országok között.
- Az internethasználat tekintetében globális viszonylatban is egyértelműen meghatározó az életkor szerepe, ugyanakkor hazánk egyike azon országoknak, ahol a legnagyobb a szakadék a legidősebb és a legfiatalabb korosztályok között. A legfejlettebb országokban (Svédország, Nagy-Britannia, USA, Ausztrália) a 65 évnél idősebb korosztály 30-40 százaléka számít rendszeres internetezőnek, míg Magyarország esetében ez csupán 5 százalék.
- Évek óta ismertek azok a hazai kutatási eredmények, amelyek az internettől való távolmaradás okaként leginkább a kognitív gátakat említik. Az érdektelenség és a motivációhiány már-már „hungarikumnak” tekinthető:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.