Átlagosan több mint 11 órát töltünk az ünnepi meglepetések beszerzésével - állapítja meg a GE Money regionális kutatása.
Karácsonyi vásárlás: nagylelkűek vagyunk • Hiába a bevásárlólista, a kínálat alapján döntünk • A pénzt a férfiak keresik, de a nők döntenek róla • Párválasztás: fontos szempont a pénz • Kedvencünk: a "sarki kisközért" • Legnagyobb félelmünk: a munkahely
Forrás: marketinginfo - marketing tudásportál
"Kicsivel többet költünk az ünnepekre, mint tavaly, és átlagosan nyolc szerettünket lepjük meg ajándékkal karácsonykor - derül ki a Budapest Bank csoport anyavállalata, a GE Money kutatásaiból, amelyben hat európai ország (Csehország, Magyarország, Lettország, Románia, Lengyelország és Oroszország) fogyasztói vallottak karácsonyi vásárlási szokásaikról, valamint családi költségvetésük legfontosabb jellemzőiről. A felmérés során mintegy 7300, 18-65 év közötti lakost kérdeztek, a kutatást a TNS AISA készítette a GE Money számára.
Karácsonyi vásárlás: nagylelkűek vagyunk
Az eredmények alapján a magyarok szívesen vásárolnak ruhát vagy kozmetikumot karácsonyra. Ezzel nem vagyunk egyedül: a régió lakosai is ezekkel lepik meg szeretteiket. A gyerekek ajándéka rendszerint játék, barátainknak könyvet vagy cd-t veszünk. A hazai apósok rendszerint valamilyen ital- vagy ételféleségnek örülhetnek.
A felmérés eredményeként kiderül az is, hogy nagylelkűek vagyunk: a magyarok és a lettek ajándékozzák meg a legtöbb hozzátartozójukat, barátjukat - átlagosan nyolc személyt - az év végi ünnepekkor. Érdekes adat ugyanakkor, hogy a románok négy hozzátartozójukat, barátjukat ajándékozzák meg karácsonykor." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.