Az ellenállhatatlan ajánlat 3 titka
2008. december 16. írta: vecseilaszlo

Az ellenállhatatlan ajánlat 3 titka

A webáruház lelke a termék-bemutató oldal, ahol a termékünket bemutatjuk, és ahol prezentáljuk az AJÁNLATOT.

Forrás: WebShop Experts

"A három legfontosabb szempont egy termék-bemutató oldalnál:

1.Előnyökről kell beszélni, és nem terméktulajdonságokról
A legtöbb áruház csak felsorolja a tulajdonságokat (gyakran még csak nem is lista szerűen), utána döntse el a vásárló maga, hogy kell-e neki... Ez is működik (és szükséges ez is a céltudatos vásárló-csoport miatt), csak épp töredék hatékonysággal. A termékleírásnál jól látszik a különbség, de a termék-bemutató oldal szinte minden eleménél figyelni érdemes erre.


2.Vágykeltés, és nem csak termékbemutatás

El se hinnénk, hogy a fenti kis apróbb különbség milyen eltéréseket eredményezhet a vásárlásokban! A termékfotó csak az egyik lehetőség, több tucat egyéb módszer létezik a hatékony vágykeltésre, melyekből minél többet alkalmazunk, annál jobb lesz az eredmény!

 

3.Világos cselekvésre ösztönzés
Csupán az elrendezés és pár grafikai elem drasztikusan megnövelheti a kosárba rakások számát? Igen, gyakorlati példákból tudjuk, hogy néha egy kis grafikai átalakítás 50-100%-os eredményjavulást tud eredményezni!"

 

További információkat a maximális hatékonyságú értékesítésről a WebShop Expert oldalán talál!
 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr60825756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.16. 23:16:19

László!
A 2. és a 3.-as megjegyzésben teljesen igazad van. Az 1.-essel viszont nem értek egyet. A jó leírás valóban felkelthető az érdeklődést, de a végső döntés meghozatalában teljesen használhatatlan. Van két fényképezőgép az egyik 4 a másik 7 megapixeles. Ha mind a kettő leírásánál az szerepel, hogy kiemelkedően jó felbontás, akkor hogyan dönt a vásárló? Szerintem a pontos műszaki adatok megadása az összehasonlításhoz és a mérlegeléshez elengedhetetlen, csak a tálalás nagyon nem mindegy.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2008.12.17. 12:29:26

Szió! Picit pontosítanám a megjegyzésedet: az infók a WebShop Experts oldaláról valók.
Én azt gondolom, hogy ha már azon az oldalon vagyunk, ahol a terméket akarjuk eladni, akkor a két megoldásnak együtt kell működnie: vagyis legyenek ott az előnyök (ez egyértelműen eSale, vagyis online értékesítési technika), de (értelemszerűen) legyenek ott a pontos paraméterek is.
Abban a fiúknak teljesen igazuk van, hogy az adatok felsorolása csak minimálisan támogatja az értékesítést. Abban pedig neked van igazad, hogy a végső döntéshez szükséges a pontos információ. Vagyis ahhoz hogy a vásárló jól tudjon dönteni és az eladó hatékonyan tudjon értékesíteni mindenképpen a két megoldás kombinálására van szükség. Egyébként az előnyök ismertetését amolyan étvágygerjesztőnek kell felfogni.
Ez a példa is jól bizonyítja, hogy mennyire nem egyszerű értékesíteni a neten, és mekkora szakértelem kell ahhoz, hogy a vásárló fejével is gondolkozzunk, de ugyanakkor hozzuk az üzleti tervet is. Mert azt azért tudjuk, hogy a netes kereskedelem nem abból áll, hogy felteszek néhány terméket egy weboldalra...
Köszi az ügyes észrevételt! :-)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.27. 15:54:02

Szia, úgy látom, hogy akkor ebben teljesen egyet értünk. Bocs, a forrás megjelölésen átfutottam csak. A hírblogban egyébként vannak saját írásaid is, vagy dominánsan más forrásokat közölsz?

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2008.12.28. 10:53:55

Szió! Alapvetően külső forrásokból gyűjtöm össze a szerintem releváns és hasznos infókat, de azért akadnak saját írásaim is. (Mondjuk a diplomám :-) Egyébként ebben a témában utazok (lásd, Info rovat), csak hát egyelőre még kevesen vagyunk idehaza olyanok akik értenek is az eKereskedelemhez és nem csak szöveg szinten. (De hál istennek egyre többen leszünk:-))

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.28. 23:18:52

Megnéztem, ez tök jó. A saját írásodból is publikáltál itt? Ki bírálta a diplomát, vagy ki foglalkozod a sulidban ilyen témákkal?

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2008.12.29. 12:11:55

Ajánlom az alábbiakat:
Szakdolgozatok, értekezések, elemzések: e-kereskedelem és online marketing
(vecseilaszlo.blog.hu/2008/10/23/szakdolgozatok_ertekezesek_e_kereskedelem)

Versenytárselemzés az interneten 1. - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése (vecseilaszlo.blog.hu/2008/10/06/versenytarselemzes_az_interneten_az_alexandra_a_bookline_es_a_libri_piacvezeto_konyvkereskedelmi_web)

Mi is ez az egész blog? ...
(vecseilaszlo.blog.hu/iovat/info)
süti beállítások módosítása