Szinte hétről-hétre számtalan adat lát napvilágot Magyarország internetezőinek számát illetően. Ha viszont az adatokat valaki megpróbálja összehasonlítani, azt tapasztalja, hogy azok közel sincsenek összhangban. Pontos adatokra márpedig szükség van – az érdeklődőkön túlmenően az érintett cégek számára is nélkülözhetetlenek például a következő üzleti év tervezéséhez.
Forrás: Netkutatások - a magyar és nemzetközi internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
"A GKIeNET legújabb kutatási beszámolójában a jövőben „rendet tesz” – havi rendszerességgel újabb és újabb kutatási beszámolókat tesznek közzé Jelentés az internetgazdaságról néven. A kutatási összefoglalók precíz képet mutatnak a hazai infokommunikációs szektor fejlődéséről és a statisztikai rejtelmekbe is bevezetik az olvasókat.
Az „internet penetrációs” adatokra vonatkozóan minden évben több statisztikai adatsor is megjelenik. A sokszor nagyságrendileg is eltérő számokat tartalmazó adatok az „internet penetráció” fogalmának különböző értelmezéséből – és egyes esetekben az eltérő mérési módszertanból erednek.
Az internet penetráció elméletben az internetezők számát mutatja a teljes lakosság arányában egy adott országra/földrészre/a világ egészére vonatkozóan, internetezőnek pedig azt a személy tekinthető, aki valamilyen „online tevékenységet” végez havonta legalább 1 órán keresztül.
A fogalom a gyakorlatban éppen ezért sokszor keveredik az internethez hozzáférők számával – holott ez az adatsor olyan személyeket is tartalmaz, akiknek lenne lehetősége internet használatra, de ezzel mégsem élnek (ilyennek tekinthetők pl. több generáció együttélése esetén egyes szülők, vagy nagyszülők, ahol a háztartásban van internet előfizetés a gyermekek miatt).
Magyarországon 2008 1. félévének végén a 14 évesnél idősebb lakosság valamivel több, mint" ... >>
Kapcsolódó diagramok:
Az internet-hozzáférés alakulása, a 14 évesnél idősebb lakosság arányában 2001-2008 1.fé (%-ban)
Az internetezés gyakorisága Magyarországon az internethez hozzáférők között 2001-2008 1.fé (%-ban)
Az internet-hozzáférés alakulása a feltüntetett országokban, a 14 évesnél idősebb lakosság arányában 2008 1.né végén (%-ban)
Az internetezők földrészenkénti megoszlása a világ egészét tekintve 2008 1. né (%-ban)
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.