A látogatók számának gyors növekedésére számíthatnak az új netboltok üzemeltetői Magyarországon. A gombamód szaporodó üzletek fokozzák az árversenyt, a piacot azonban továbbra is a nagy webboltok uralják, amelyek közül néhányan komolyabb fejlesztéssel készülnek a karácsonyi csúcsszezonra.
Forrás: VilággazdaságOnline
Szerző: Kalocsai Zoltán
"Négy év alatt átlagosan 300 százalékkal bővül a napi látogatószám az újonnan alapított hazai internetes áruházakban – derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből. Már egyéves működés után is naponta átlagosan ötszáz egyedi látogatóra számíthatnak a magyar webboltok, míg a kétéves üzletek esetében már nyolcszázra. Érdekes módon a felméréskor azt tapasztalták, hogy a három éve működő netes üzleteknél kismértékű visszaesés tapasztalható. A Webshop-Experts Kft. munkatársai szerint ennek hátterében az állhat, hogy ezek az áruházak indulásukkor még nem voltak olyan tapasztaltak az e-kereskedelem területén, mint az egy-két éve alakultak. Ezen webboltok üzemeltetői az induláskor valószínűleg még nem ismerték annyira az online hirdetési praktikákat, nem voltak tisztában az egyes marketingeszközök jelentőségével, esetleg nem vették figyelembe a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjait és szabályait. A nemrég indult webáruházak tulajdonosai az évek alatt sokat tanultak az internetes marketingeszközöket illetően, ismerik a keresőoptimalizálás szabályait, előnyeit, s tudják, hogyan hozhat ez minél nagyobb hasznot számukra, ez pedig ellensúlyozhatja a későbbi indulásból adódó hátrányukat. A tapasztalat ugyanakkor, úgy tűnik, jót tesz a hazai webkereskedőknek, a négy-öt éve alakult netes áruházak napi látogatottsága jóval ezer fölött van.
Bár gyorsan nő az internetes áruházak száma Magyarországon, a hazai piacot továbbra is" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.