Mi érdekli a netezőket?
Forrás: hvg.hu
Szerzők: Kurucz Imre, Sija Marianna
"A világháló mindenhol hódít, a virtuális sztrádát használók száma folyamatosan növekszik. Magyarországon 2003 óta megháromszorozódott az internetezők száma. Akkor a 15-69 éveseknek csupán 14 százaléka netezett, tavaly, az év második félévében viszont már 41 százalékuk.
Korábban sokkal több férfi internetezett, mint amennyi nő. Ma már jobban kiegyenlítődni látszik a nemek közötti arány, de a férfiak körében még mindig magasabb a penetráció: a férfiak 46, a nők 37 százaléka használja legalább alkalmanként a világhálót. A fiatalok és a magasabb végzettségűek körében kiemelkedően magas a netezők aránya. A 15-24 évesek körében például 72 százalék. Az internetes társadalomban túlsúlyban vannak a magasan képzett fiatal férfiak.
Az utóbbi években elsősorban az alacsonyabb penetrációval rendelkező csoportok kaptak rá az internetezés ízére. Míg a 15-24 évesek esetében 4 év alatt megduplázódott a használók aránya, addig az 50-69 évesek körében megnégyszereződött, bár még mindig csupán 14 százalékuk használja legalább alkalmanként a világhálót. Mindez azt jelenti, hogy a penetráció növekedésével párhuzamosan az összes internetező között folyamatosan csökken az "úttörő" csoportok (fiatalok, diplomások) aránya, viszont nő az idősebbek és az alacsonyabb iskolai végzettségűeké.
A netezők demográfiai összetétele egyáltalán nem elhanyagolható tényező, így nem véletlen, hogy az internetet használók összetételének változásával a tartalomszolgáltatók is lépést tartanak. Az utóbbi években például jelentősen szaporodott a nőket vagy az idősebbeket érdeklő témákkal foglalkozó weboldalak száma. Jelzésértékű a női honlapok között kialakult éles verseny, de az is figyelmet érdemel, hogy létezik már több olyan honlap is, amely a korábban az internet világához egyáltalán nem kapcsolódó 50 év felettieket célozza meg.
Az internetezők kilétének ismerete különösen fontos az interneten hirdetők számára. " ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.