Blogok szerepe a keresőoptimalizálásban
Forrás: Internet Hungary 2008: "2010-re megkerülhetetlen" programfüzet
Szerző: Merras
"Az indulás. "Csináljunk blogot, mert a blogokat nagyon szeretik a keresőmotorok!" - gyakran hangzik el ez a mondat olykor nevesebb marketingesek szájából is. Tényleg így lenne?
Az érv mögött az a feltevés áll, hogy egy blogot gyorsan be fognak indexelni a keresők, és - minthogy blogról van szó! - sok kulcsszóra fogják magasan rangsorolni. Csináljunk tehát blogot, mert instant és ingyenes látogatókat kapunk általa a keresőkből.
Ez azonban sajnos csak mítosz. Tény és való, egy-egy Google-keresés alkalmával tényleg sok blogot kapunk találatként - ez azonban nem annak köszönhető, hogy a blog többet érne a keresők szemében, mint bármilyen más weblap.
A rangsoroló algoritumosok nem foglalkoznak a „műfajjal": nincs ízlésük, tudatuk, személyes perspektívájuk. Nekik a blogok sem mások, mint HTML-dokumentumok csoportja, amiket bizonyos paraméterek alapján rangsorolni, indexelni kell. A keresők célja az, hogy a felhasználónak a beírt keresőszóra legjobban reagáló oldalakat ajánlja fel: blogot, fórumot, portált, videót. . ami a legrelevánsabb találat.
Ha technikai nézőpontból nézzük, akkor a blog nem egyéb mint egy tartalomkezelő keretrendszer, aminek segítségével egyszerűbbé válik a netes publikálás - semmiben sem különbözik egy portálrendszertől vagy akár fórummotortól!
Ha „műfaji" nézőpontot erőltetünk (külön webes „műfaj" a blog?), akkor pedig akkor is blog marad a blog, ha, mondjuk, valamilyen portálmotor segítségével vagy épp kézileg írott statikus HTML-lapokon publikál az ember.
Egy blogot nem fognak tehát jobban szeretni a keresők: attól, hogy telepítünk egy blogmotort vagy regisztrálunk egy blogszolgáltatásban, attól még nem pipálhatjuk ki egyazon lendülettel a keresőoptimalizálás kérdéskörét. Azzal ugyanúgy törődni, foglalkozni kell. Sőt, lehet, hogy már a blogfelület kiválasztását is befolyásolhatják keresőoptimalizálási szempontok! Akár szolgáltatót, akár saját blogmotort választunk.
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.