A webes formátumok toplistája
Forrás: Internet Hungary 2008: "2010-re megkerülhetetlen" programfüzet
Szerző: Novák Péter
- 10%: 2008-ban közel ekkora szeletet hasít ki az internet a reklámtortából.
- 55%: a reklámpiac 2008-as növekedésének várhatóan több mint a fele online költésekben realizálódik.
- 80%: a 15-24 évesek ekkora része volt aktív internetező 2008 első fél évében.
A fentiek egy évvel ezelőtt sorrendben 7,5%, 30%, 71 % voltak. A fejlődés folyamatos, az online reklámgazdaság továbbra is lendületben van.
A „hagyományos" média szerepe sokak életében tovább csökken, immár az esti szórakoztatásban, kikapcsolódásban is érzékelhető az online előretörése, többek között a webes videóknak köszönhetően. A változás óriási kihívás elé állítja az online piacon még nem komoly pozíciókkal bíró médiavállalatokat. Van, akit már most, a többieket rövidesen. A digitális világ persze vonzó lehetőség számukra is, de ennek kihasználása korántsem könnyű pálya.
Az átalakulás az ügynökségeket is változtatásra készteti, megy az off-line onlájnosodása és áramlanak át az online-ba az offline szakemberek. A hirdetők egyre több tapasztalat birtokában még intenzívebben kérik ügynökségeiktől az átütő online megoldásokat, bízva abban, hogy a megszokott technikák mellett a digitális eszközök segítenek megoldani a reklámkerülés és a médiafogyasztás változásának folyamatát.
A folyamat megállíthatatlan, a fejlett piacokon már középtávra is a digitális marketing térnyerését 25-30%-ra várják. Hazánkban sem irreális, hogy 2010-re a harmadik legerősebb média lesz az online.
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.