Hazánkat is elérte a nagy BUMM, egyre többet költünk az interneten, ám a kicsi piac miatt ez sosem lesz meghatározó vásárlási forma.
Forrás: Piac&Profit
Szerző: Dzindzisz Sztefan
"Bár Magyarországon még kevés cég foglalkozik online kereskedéssel, az utóbbi években érezhetően megindult a rohamos fejlődés - nyilatkozta a Piac és Profitnak Bőgel György, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnöke. Elmondta, hogy bár konkrét felmérést ez ügyben nem készítettek, ám tapasztalataik szerint a kiskereskedelmi forgalom mintegy egy százalékát teszi ki itthon az online kereskedelem. (Az online kereskedést segítheti, hogy itthon dinamikusan emelkedik a szélessávú internetre előfizetők száma)
Ilyen tekintetben körülbelül ugyanott állunk, mint a régió többi országa, ez a fajta kereskedés inkább az Egyesült Államokban, a skandináv országokban és Ausztráliában jellemző. (Európában már 90 milliót is elérte a szélessávú szolgáltatások száma.) Az USA-ban tíz százalék körül van az online kereskedelem részesedése, ezt itthon a piaci adottságok miatt valószínűleg sosem fogjuk elérni, még akkor sem, ha egyre inkább vásárlóképesebb az a generáció, amely már természetesnek tekinti az internetet, azt, hogy onnan jut információkhoz, és ne adj isten idővel onnan vásárol." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.