Tíz tény és egy kérdés a Google tízéves történelméből
2008. október 16. írta: vecseilaszlo

Tíz tény és egy kérdés a Google tízéves történelméből




7 – ennyi születésnapot ünnepelhetett eddig a legfiatalabb Google-alkalmazott. Igaz ebben az is közrejátszik, hogy erre csak minden negyedik évben nyílik alkalma!

30 – ennyi Google-irodában alkalmazzák a szoftverfejlesztők kedvenc tesztmódszerét, amelynek lényege, hogy a különböző programokhoz kapcsolódó tippeket és trükköket a vécéfülkék ajtajaira ragasztják fel.

117 – ennyi nyelven érhető el a kereső. Az angol után spanyolul, németül, franciául és japánul keresnek a legtöbben, de a ritkább nyelveken kívül még öt műnyelv, amilyen például az Elmer Fudd vagy a Swedish Chef is elérhető.   

1300 – napjainkban átlagosan ennyi önéletrajz érkezik be a céghez naponta

2006 - ebben az évben került be az Oxford-szótárba (Oxford English Dictionary) a google, mint ige

9802 - a Google 2008. június 30-án 19604 teljes munkaidőben dolgozó alkalmazottat foglalkoztatott, azaz tíz év alatt 9802-szeresére növelte munkatársai számát.

700 000 - az amerikai Google dolgozók körülbelül ennyi töltőtollat használnak évente.

5 millió - a cég alapítása óta összesen ennyien jelentkeztek a vállalathoz.

26 millió – 1998-ban ennyi oldalt indexelt a Google. Ez a szám két évvel később egymilliárdra nőtt, mára pedig már egybilliónál több különböző URL-t tart számon a kereső.

85 millió - 2008 júliusáig a google.org ennyi dollárt fordított adományokra és az emberiség javán dolgozó cégekbe való befektetésekre.

És a kérdés, ami talán a legtöbb embert érdekel: honnan származik a Google évről évre növekvő bevétele és profitja? A válasz rövid és egyszerű: 2008 második negyedévében a Google bevételeinek 66%-a az AdWords, 31%-a pedig az AdSense hirdetési programból származott. De mi is pontosan az AdWords és az AdSense?

A Google szöveges hirdetési rendszere az AdWords, amelynek hirdetései a természetes találatok mellett és felett, jól elkülöníthetően, „Szponzorált link”-ként jelennek meg. Az AdWords gyors, egyszerű és igen költséghatékony. A felhasználó a kulcsszó-alapú hirdetés létrehozásakor kiválaszthatja, hogy milyen keresőszavak mellett szeretne megjelenni, illetve, hogy maximum mekkora összeget fizetne az egyes kattintások után - hiszen a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha rákattintottak a hirdetésére. A hirdetés keresőben elfoglalt pozíciója több tényezőn múlik, közülük a legfontosabb az adott hirdetés relevanciája, azaz a felhasználó szempontjából vett hasznossága.

Az AdSense-programban résztevő weboldalakon olyan AdWords-hirdetések jelennek meg, amelyek szervesen kapcsolódnak az adott oldal témájához. Az AdSense kiváló eszközt azon kisebb honlapok számára, amelyek csak nagy nehézségek árán, vagy úgy sem tudják eladni hirdetési felületeiket. Az AdSense-hirdetésekből származó bevételeken a Google és a weboldal tulajdonosa osztozik meg.

Ez a két hirdetési rendszer az, amely egyedülálló népszerűségének és hatékonyságának köszönhetően a XXI. század legdinamikusabban fejlődő vállalatává tette a Google-t. Az innen befolyó bevételek pedig olyan szolgáltatások megszületését, illetve tökéletesítését tették lehetővé, mint a Google Earth, a Gmail levelezőprogram, a Google Térképek, a Chrome internetes böngésző, a Dokumentumok nevű online irodai csomag vagy akár a kereső maga.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr20716142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása