Duplikált tartalom – áldás vagy átok?
Forrás: Webbusiness hírlevél archívum
"Köztudott, hogy a keresőeszközök büntetik a duplikált tartalmat megjelenítő weboldalakat. De mi is számít pontosan duplikátumnak ebből a szempontból? Miért jár büntetés, és mi a megengedett? A következők alapján Ön is eldöntheti, kell-e változtatnia valamin a website tartalmát illetően!
Mi pontosan a duplikált tartalom és miért érdemes beszélni róla?
A legegyszerűbb definíció természetesen a következő lehet: a duplikált tartalom olyan szöveges (tehát a keresőpók számára látható) webes tartalom, mely egy adott időpontban részben vagy egészben az interneten máshol is hozzáférhető.
A keresőeszközök azért nem kedvelik a duplikált tartalmat, mert az elmúlt években ez igen népszerű módszer volt arra, hogy a jobb találati rangsorolás elérése érdekében ilyen módon próbálják becsapni a keresőeszközöket. Nemrég még a keresők minden további gondolkodás nélkül azonnali teljes kizárással büntették az olyan website-okat, melyekről kiderült, hogy ehhez hasonló tiltott eszközöket alkalmaztak. Napjainkban azonban az online promócióval kapcsolatos új megközelítéseknek köszönhetően a duplikáció bizonyos formái elkerülhetetlenné váltak, és ennek eredményeképpen a keresőeszközök is átgondolták kapcsolódó szabályozásaikat. A következőkben segítünk meghatározni azt, mi is számít megengedett duplikálásnak, és mi az, amit Önnek is feltétlen el kell kerülnie.
A duplikált tartalom alábbi formáival érdemes tisztában lenni:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.