Az online vásárlásnál az európai belső piacokon a felhasználóknak még mindig számos akadállyal kell szembesülniük. Ezen változtatna az illetékes európai uniós biztos.
Forrás: sg.hu
Szerző: Berta Sándor
"Sok kereskedő igyekszik megakadályozni, hogy termékeit külföldön olcsóbban adhassák el. Az Európai Unió elsősorban ezeket a világhálóra is kiterjesztett földrajzi határokat akarja megszüntetni. "Elfogadhatatlan, hogy sok internetező nem részesülhet az európai belső piacok nyújtotta lehetőségekből és az is, hogy csak a gazdaság élvezhesse a rendszer előnyeit" - hangsúlyozta Meglena Kuneva, az Európai Unió fogyasztóvédelmi biztosa.
Jó példa az akadályokra, hogy ugyan jelenleg a németek 40 százaléka vásárol az interneten, azonban csak 6 százalékuk szerzi be a kiválasztott árucikket külföldön. Pedig lehet, hogy az adott termék külföldön még akár olcsóbb is, azonban a kereskedők által támasztott nehézségek az embereket eredeti elképzeléseik megváltoztatására késztetik. Gyakran előfordul, hogy egy német személy a saját bank- vagy hitelkártyájával nem tud vásárolni mondjuk Franciaországban, mert azt egész egyszerűen nem fogadják el az ottani online áruházak. Ehelyett inkább automatikusan átirányítják a cég németországi virtuális boltjába." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.