Csökkenő kosárelhagyási ráta, növekvő profit
Forrás: hvg.hu
Szerző: Kálya Tímea
"A webáruháznál a kosárelhagyás szinte egyenlő a vásárló elvesztésével. Vagyis amikor a vásárló azután gondolja meg magát, hogy kosárba tette a termékét. Ez nagyobb kudarc, mintha be sem tenné a termékét a kosárba. De miért?
A kutatási eredmények szerint a kosárelhagyási ráta 65-75 százalék között van. Tehát 100 emberből csak körülbelül 30 vásárol ténylegesen, míg 70 valamiért meggondolja magát és vásárlás nélkül távozik. De miért nem vásárolt az a 70 ember, aki kiválasztotta a kívánt terméket? Kutatási eredmények azt mutatják, hogy a leggyakoribb okok a következők:
- magas szállítási költségek, amelyekre nem számítottak
- túl magas a vásárlás végösszege
- túl hosszú, illetve bonyolult vásárlási folyamat
- túl sok személyes információszükséglet
- vásárlás előtti kötelező regisztráció
- bizonytalan, megbízhatatlan webáruházak
Miután sikerült rájönni a problémát kiváltó okra, azt megszüntetve szinte azonnal ugrásszerű növekedést észlelhető a bevételben is.
A következőkben 10 tippet mutatunk be, amellyel biztosan csökkenteni lehet a kosárelhagyási rátát." ... >>