Internet: az elsődleges fogyasztási csatorna
Forrás: Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmánya
(részlet Az e-kereskedelem Európában c. tanulmányból)
Az internet mára visszafordíthatatlanul teret hódított Európában is, csakúgy, mint minden más földrészen. Az internet eredetileg egyszerű kommunikációs eszköz volt, napjainkban azonban az információk nagy részének szállítója, és a jövőben pedig az elsődleges fogyasztói csatornává alakul.
Amennyiben a weben történő információszerzés ma általánosnak mondható, akkor hamarosan az on-line fogyasztás is azzá válik. Az informatikai eszközökhöz való hozzáférés javulása természetesen fontos szerepet játszott ebben a villámgyors fejlődésben. Az otthonokban, munkahelyeken, a nagyközönség számára nyitva álló helyiségekben (könyvtárak, kávézók) az internet-hozzáférés egyre könnyebb és egyre gyorsabb, ami a különböző technológiáknak köszönhetően egyre hatékonyabb, és mindez egyre csekélyebb díjjal párosul.
A fogyasztók nincsenek kötve semmihez: az e-kereskedelem lehetővé teszi, hogy jobban fogyasszanak (idő megtakarítás, minőség), hogy többet fogyasszanak (a megtakarításokból a termékek felsőbb skálájából is vásárolhatnak, vagy több terméket is megszerezhetnek), hogy teljes biztonságban felhőtlenül szórakozzanak.
Kijelenthetjük tehát, hogy az internet az elkövetkező években a jövedelem elköltésében megkerülhetetlen lesz. Azokban az országokban, ahol a világhálón keresztül történő vásárlás már elterjedt, mint az Egyesült Királyságban vagy Németországban, ott az on-line eladások folytatják erőteljes fejlődésüket.
Az interneten zajló kereskedelem még csak elkezdődött!
A Cetelem Bank "Körkép 2008" színvonalas prezentációja letölthető innen.
A Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmányának háttéranyagai letölthetők innen.