PPC vs organikus találatok
Forrás: SEO blog - Longhand
Elég fontos és kiemelt téma az e-kereskedelemben, hogy ha nem országos, vagy jelentős ismertségű a webáruházunk/márkanevünk, akkor miképpen is lehet minél több látogatót az oldalunkra csábítani (Látogatót és nem vásárlót! Ugyanis előbb látogatóink legyenek, akikből majd persze vásárlókat, fogyasztókat "kell konvertálnunk", de ez már nem ehhez a bejegyzéshez tartozik)
Csak egy adalék a cikkhez: teljesen logikusan keresőt azért használunk, hogy megtaláljunk valamit, hiszen érdekel, vagy fontos számunkra az adott téma. És szerintem pontosan itt van a lényeg: számunkra. Vagyis ellentétben az offline reklám-világgal, az online kereséseknél a találatok közül én döntöm el, hogy mi az ami érdekel és mi nem: tehát én választok (lásd organikus találatok), szemben a szponzorált linkekkel, melyek már reklámok és általában csak figyelemfelkeltésre alkalmasak, de közvetlen értékesítésre nem megfelelőek. (lásd reklámokkal szembeni attítűdök) Vagyis a felhasználók (akik még sem nem látogatók, sem nem vásárlók vagy fogyasztók) érthető módon nagyobb bizalommal vannak az organikus találatok iránt.
"Gyakori kérdés, hogy melyik értékesebb, a PPC hirdetésen keresztül szerzett látogató vagy a keresőoptimalizálás révén organikus találatokból a weboldalra érkező látogató.
Mely’ típusú látogatóknál lesz nagyobb a konverzió, a webshopban az adwords kampányon keresztül érkezett emberek vásárolnak-e inkább, az utazási oldalon milyen típusú látogatók foglalnak majd szállást többen és így tovább..
Ismert dolog, hogy organikus találatok iránt “nagyobb a bizalom”, bannervakságra jellemző viselkedés valamelyest kialakul minden felhasználóban idővel és érvényesül a PPC hirdetéseken is. Viszont lehet, hogy a PPC hirdetést választó felhasználónál nagyobb a vásárlási intenció ..." >>