
Forrás: WebShop Experts
Szerző: Zajdó Csaba
Avagy hogyan nyit az e-kereskedelem Ön számára olyan lehetőségeket, melyek az előző évezredben még elképzelhetetlenek voltak.
A keresleti görbék hosszú „farkára” utaló „long tail” kifejezést Chris Anderson használta először 2004. októberében az e-kereskedelem hagyományostól eltérő tulajdonságaira utalva. Elméletének lényege, hogy a nagy webáruházak, mint az Amazon és iTunes a korlátlan „polc-kapacitásnak” köszönhetően képesek a termékek jóval szélesebb körét forgalmazni, megengedve maguknak a luxust, hogy ne csak slágertermékekkel töltsék fel a polcokat.
Mivel jóval alacsonyabb költséggel jár számukra ezen kevésbé népszerű termékek forgalmazása, mint a hagyományos könyv- és zeneboltoknak, hirtelen kifizetődő lett a „készleten tartásuk”. És ezzel üzletileg igen jól is járnak: habár az eladások nagyobbik része továbbra is a slágertermékekből származik, becslések szerint 25-30% között lehet a legnépszerűbb 100 ezer terméken (!!) kívül eső termékkörből származó forgalom.
A jelenség azonban nem csak a könyv- és zeneiparban, hanem gyakorlatilag minden területen megfigyelhető: az e-kereskedelem egy új üzleti modelt teremtett, ahol a nem slágergyanús termékek forgalmazása is kifizetődő lehet a jóval alacsonyabb fix költségek miatt. Azaz az e-kereskedelem világában megérheti olyan termékeket is árulni, melyekre korábban üzletet alapozni „öngyilkosság” lett volna ... >>