
Forrás: it Business
A web 2.0-ra alapvetően társadalmi, az egyéni felhasználókat érintő jelenségként szoktunk gondolni. Pedig hatásai hamarosan érezhetők lesznek a gazdaságban is.
– Hogyan jelenhet meg a web 2.0 a gazdaságban, a vállalatok életében?
– A web 2.0 lényege az együttműködés és az ennek révén közösen előállított produktum – ami viszont nem csak egy weblap, egy közösségi oldal, egy blog lehet, hanem akár egy szoftver vagy egy kézzelfogható tárgy is. Ha egy termék alapfejlesztés utáni finomhangolásába ilyen eszközökkel bevonják a későbbi felhasználókat, akkor sokkal gyorsabb és célravezetőbb lesz a fejlesztés, mint eddig. Ezt először azokban az iparágakban lehet tetten érni, amelyeknél a végtermékben nagy a hozzáadott szellemi érték, de semmi akadálya nincs, hogy más ágazatokban is megvalósuljon.
– Milyen üzleti előnyökkel kecsegteti a vállalatokat a web 2.0?
– Még nagyon az elején járunk a jelenség kiaknázásának, ezért a lehetőségek teljes palettáját talán még nem is látja előre senki. De például óriási érték rejlik a ... >>