
Forrás: webtemplatemall.com
Az internetes kereskedelem legfőbb vonzereje a gyorsaságában és kényelmes lebonyolításában rejlik. Ám mint minden kereskedelmi tevékenységnél, itt is számolni kell a vevőkkel történő interakciókkal. Közép- és nagyvállalatoknál teljesen természetes az ügyfélszolgálat / vevőszolgálat létezése. Ezeknek a részlegeknek a feladata a vevők ügyes-bajos dolgainak az elsimítása, a bizalom építése.
1.) Gyakran ismételt kérdések (Frequently Asked Questions):
A legegyszerűbb megoldás egy olyan külön oldal létrehozása, ahol a gyakran ismételt kérdések és az azokra adott válaszok szerpelnek. Ezt angol nyelvű honlapokon Frequently Asked Questions (FAQ), magyar oldalakon Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) néven ismerhetjük. Itt rövid kérdés-felelet formájában ismertetjük a legfontosabb tudnivalókat termékeink és szolgáltatásaink igénybevételével kapcsolatosan.
Néhány példa:
- Firefox Help (FAQ)
- Wikipédia: Gyakran ismétlődő kérdések (GYIK)
[Ezek web 2.0-ás változata a különféle IM-ek (Instant Messenger), azaz az azonnali üzenetküldők, mint például a chat. Lásd 3. pont
Példa:
- Extreme Digital (online chat) - a szerk.]
2.) Elérhetőségi adatok, autoresponderek:
Az Impresszum vagy Kapcsolat oldalunkon adjuk meg az elérhetőségeinket (e-mail, telefon, fax, postacím), hogy minél könnyebben megtalálhassanak vásárlóink. E-mail címekből többet is kihelyzhetünk az oldalra, attól függően, hogy milyen tárgyban szeretne információt kapni a potenciális vásárlónk.
Például készíthetünk egy címet az ... >>