Mikor és hogyan célozza látogatóit?
2008. május 26. írta: vecseilaszlo

Mikor és hogyan célozza látogatóit?

Mikor és hogyan célozza látogatóit?



Forrás: internet-marketing.hu

Mai cikkünkben rávilágítunk miként növelheti meg bevételeit a látogatók viselkedéséről megszerezhető információk tesztelésével, elemzésével és mérésével.

Önnek mi jut eszébe, ha az egyes fogyasztói magatartásformák alapján kialakított hirdetésekre gondol?

Az elmúlt években az effajta célzott hirdetések elkészítése szinte minden esetben a megfelelő forgalmi adatok összegyűjtésével kezdődött. A költségek legnagyobb része az adatok beszerzési fázisában adódott, ezért mindennemű fejlesztési kísérlet során a hatékonyabb információszerzésre helyezték a hangsúlyt. A látogató-célzó versenyben az nyert aki a több időt vagy pénzt áldozott rá, hogy a lehető legpontosabb és legrészletesebb adatokat gyűjtse be leendő vásárlóiról.

Létezik azonban néhány olyan - a viselkedés alapú célzást elősegítő - online marketing technika, melyeket szintén nagy hatékonysággal alkalmaznak már jó ideje a marketingesek, de amelyek a mai napig nem kaptak kellő figyelmet.

Amióta a cookie-kat használni kezdték, a hozzáértő weboldal tulajdonosok nagy része arra fókuszál, hogy optimalizálja a felhasználóknak nyújtott élményt, azáltal, hogy személyre szabja a weboldalán fellelhető tartalmat és funkciókat. Azonban rengeteg honlap tulajdonos - különösen, aki nem gyűjti és elemzi rendszeresen látogatói demográfiai adatait - komoly nehézségekkel néz szembe, amikor honlapján alkalmazni szeretné a fent leírt technikát.

Egy olyan weboldal esetén, amely megfelelően nagy látogatószámmal és előzetes vásárlási adatokkal rendelkezik, a tulajdonosnak relatíve egyszerű feladat egy viselkedésen alapuló modell kifejlesztése. Ha azonban egy honlapnak kicsi a látogatottsága vagy nem áll rendelkezésre elég információ a látogatók szegmentálásához, akkor rendkívül nehéz értelmes különbséget tenni az egyes fogyasztói viselkedési minták közt.

Az alábbiakban olyan látogatói célzást elősegítő módszereket mutatunk be, melyeket egy olyan honlap tulajdonos is könnyedén alkalmazhat, aki csak minimális információval rendelkezik látogatóiról ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr37488012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása