A netes vásárlás anatómiája
2008. május 21. írta: vecseilaszlo

A netes vásárlás anatómiája

A netes vásárlás anatómiája

Megpróbálok egy igen bonyolult témát egyszerűen feldolgozni - meglátjuk mi lesz belőle.
Egyre több webshop/webáruház keresőmarketing munkájával keresnek meg.
Sokuknak nagyszerű megoldás a szakterületem (vagy amiben a legtöbb gyakolatom és tapasztalati tudásom van), ez a Long Tail keresőmarketing. Többezer vagy több tízezer kulcsszavas kampányok.
A webáruházak egy része is ide tartozik, de van akinél 50-100 kulcsszó bőven elég, csak jól kell paraméterezni a hirdetéseket, jól szűrni a felesleges kattintott forgalmat és ilyesmi.

Ráadásul a webáruház fura jószág, egyből mérhetővé tehető a befektetés megtérülése - hiszen a fizetett látogatót végigkísérem a vásárlásig, és a vásárlások számát visszaosztva a reklámra kifizetett pénzzel, meg is van a konverzió költsége. Vagy mégsem?

Ennek próbálok utánajárni, de egy kicsit ízekre kell hozzá szedni a netes vásárlás menetét.

Elsőként a netes vásárlás más mint az offline. A való világban két bolt messze van egymástól, ott bizony negatív ha Szegeden van és te Budapesten. Túl drága lenne odautazni. A neten ez a két bolt egyenlő esélyekkel indul, mindkettőnél (tételezzük fel) ugyanazon költség a kiszállítás. Itt inkább tényező az, ha a bolt a világ másik végén van, bár néha kínosan olcsó egy csomag Ausztráliából ahhoz képest hogy a szomszéd városból mennyiért hozza ki a posta.
Szóval egy összeghatár felett már nem tényező hogy a kiszállítás 3.000 vagy 5.000 Ft, így bármely magyar boltnak versenytársa lehet a világ bármely pontján egy másik bolt. Kínos.

A lényeg azonban hogy a neten nem kell elmenni, és a vásárlás végén hazacipelni a terméket. Kihozzák és kész.

Hogyan vásárol valaki az interneten? ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr50480526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása