Internet a marketing-mixben
Mint ígértem, ebben a postban megpróbálok arról az esetről elmélkedni, mikor egy cég webshop-pal rendelkezik, és hogy miért is jó az neki. Háááárom és:
Szerintem azzal mindenki egyetért, hogy az online vásárlást biztosító cégek túlnyomó többsége tisztában van az internet jelentőségével, így az előző kategóriára vonatkozó kritikák rájuk nem vonatkoznak. Azonban egy dolog rendelkezni egy internetes bolttal és egy másik dolog tervezni vele.
Egyrészt ugye a vásárlóknak oda kell találniuk ezekre az oldalakra, és ha már egyszer odaértek, akkor valahogy vásárlásra kéne bírni őket. Az odatalálás követelményei ugye egyrészt a már unalomig ismételt SEO, illetve a kapcsolódó hagyományosnak tekinthető marketing praktikák. Szerény nyomott véleményem szerint az elsődleges feladat a bizalom kiépítése, illetve az, hogy érdekeltté tegyük a látogatót abban, hogy a weben vásároljon, ne a közértben. A bizalom kiépítése, és megtartása talán a legnehezebb feladat, bár látni nagyon jó megoldást erre pl. az eBay esetében használt véleményezési rendszer "személyében". Ha sokan mondják valamiről hogy igaz, akkor mégtöbben fogják azt hinni, hogy az igaz. Így ha sokan mondják rólunk, hogy megbízhatók vagyunk, teljesítjük a vállalt kötelezettségeket, akkor sínen vagyunk. Azonban egy kicsit ez is a 22-es csapdája mintájára hajaz. Miért fognak az első vásárlók bízni bennünk? Itt harap a kígyó a farkába és érintjük a másik fő kérdéskört: érdekeltté tenni a vásárlásban. Ez ugye főleg olyan előnyök biztosításával érhető el, amik a személyes vásárlási folyamatból hiányoznak: ... >>
A bejegyzés trackback címe:
https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr50478615
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.