Könyvek, listák, reklámok
2007. december 17. írta: vecseilaszlo

Könyvek, listák, reklámok

Könyvek, listák, reklámok



Forrás: FN - figyelőnet
Szerző: Szluka Eszter


A karácsonyi szezonban az egész évben eladott könyvmennyiség több mint egyharmadát viszik haza a vevők. Nem mindegy, hogy ilyenkor mely kötetek kerülnek a népszerűségi listák élére.

Pályázatot hirdetett a Kossuth Kiadó „A modern tudományok legújabb eredményeivel összefüggő, izgalmas, fordulatos bűnügyi történet” megírására. A felhívásban Robin Cook és - a Jurassic Parkot és az Androméda-törzset is jegyző - Micheal Crichton munkásságát állítják példaként a leendő szerzők elé, a nyertesnek pedig nemcsak pénzjutalmat, de megjelenést is ígérnek. A Kossuth Kiadó nem jár rossz úton, a fenti követelmények ugyanis éppen azokat az elemeket sorolják fel, amelyek - Gereben Ferenc, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen oktató művelődésszociológus szerint is - évtizedek óta a sikerkönyvek hozzávalói, és amelyeknek csupán az arányai változtak az évek során, a kellékei nem.

Ötlet a szomszédban
Bár a jelenlegi bestsellereket megjelentető kiadók jelentős része szerint nincs olyan abszolút recept, amely alapján előre megjósolható lenne egy könyv sikere, a művelődésszociológus úgy látja, a főként szórakozást kereső magyar olvasókat is az amerikai sikerszerzők által jól ismert sémával lehet megnyerni. A recept szerint a történet mindenképpen legyen ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr66516720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása