"Olyan infókat próbálok itt összegyűjteni, melyek az eKereskedelemmel, a könyvkereskedelemmel és néhány érdekességgel foglalkoznak. Ezt hívják tudástárnak." vagyis ez egy tematikus cikkgyűjtemény akar lenni, csak éppen blog formában. (azaz hírblog) Célom, hogy azokat az infókat, cikeket, híreket, írásokat összegyűjtsem egy helyre, melyek a szélesebb értelemben vett (magyar) eKereskedelemmel (eSale-el, Webshop-al) foglalkoznak, így kialakítva egy gyűjteményt.
És akkor miért nem csak webáruházas írásokat gyűjtök össze?
Mert az gondolom, hogy az eKereskedelem nem abból áll, hogy kiteszek néhány terméket egy weboldalra és megpróbálom eladni őket, hanem nagyon sok területből tevődik össze: pl. e-Logisztika, webergonómia, online marketing (link, kereső, eMail, optimalizálás, ...), analitika, e-Sale, stb... Szóval ez egy elég sokrétű tevékenység, és mint ilyen elég sokrétű tudást, vagy legalábbis ismeretet követel meg. Hát ezért.
Természetesen nem kívánok más tudásával dicsekedni, ezért megpróbálom feltűntetni a forrást, ill. ha van, akkor a szerzőt és több helyen is közvetlen linket biztosítani az adott cikkhez. Továbbá szívesen kiteszem az adott íráshoz a cikktulajdonos logóját, fényképét.
Cikkgyűjteményem nem szolgál kereskedelmi célokat!
Csupán a tanulásban, informálódásban kíván segítséget nyújtani az érdeklődők számára. Éppen ezért szívesen veszek visszajelzéseket, cikkeket, írásokat, esetleg szakdolgozatokat.
Álláshirdetések
Az oldalon díjmentesen megjelenítek álláshirdetéseket a releváns területekről. (lehetőleg nem témába vágó hirdetést ne küldjetek - köszönet)
Publikus elérhetőségem: vecseilaszlo kukac freemail pont hu
Néhány infó rólam - képekben:
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája Online marketing szak 2007-2008
A diploma munkám:
Az oklevelem:
Néhány szó rólam:
Már tizenhárom éve foglalkozom e-kereskedelemmel, e-business folyamatok tervezésével, webáruházak menedzsment szintű irányításával. Ezen idő alatt különböző kis- és nagykereskedelmi szegmensekben működő webáruházakat terveztem, építettem és vezettem: könyv, ingatlan, divat, gyógykészítmények, felnőtt termékek, lakberendezés, közösségi vásárlás, aggregátor site-ok, stb...
Az eFesztivál e-kereskedelem kategória I. helyezettje lettem 2007-ben a Libri webáruházzal.
Magyarországon az elsők között szereztem diplomát online marketing szakértőként a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján. Alapító tagja vagyok a Hungarian eSolutions Group nevő civil szakmai fórumnak, továbbá e-kereskedelmi, online marketing hírblogot és tudástárat szerkesztek (vecseilaszlo.blog.hu).
Amivel foglalkozom:
- e-Business
egy vállalkozás jelenlegi piaci helyzetéből milyen online üzleti modellek alkalmazásával lehetséges az előrelépés, mindezt lehetőleg jelentősebb (értsd: piacfüggő) tőkeberuházás nélkül.
Az e-Business területen belül például ilyen kérdésekre születnek válaszok:
· Milyen lehetséges (online) utakat választhat egy cég? Hogyan valósíthatók meg ezek?
· Mely területekre érdemes helyeznie a hangsúlyt?
· Milyen rövid és hosszú távú célokat tűzhet ki vállalkozása elé?
· Milyen erőforrás beruházásokkal kell számolnia?
· Milyen célcsoportokat tud hatékonyan elérni?
· Mely területeken és hogyan érhet el bevételnövekedést?
· Általában hogyan jelenhet meg egy cég hatékonyan a weben?
- online marketing
egy cég számára mi az ideális, testre szabott egyedi, vagy komplex online marketing stratégia, vagyis melyek azok az online csatornák és hogyan kapcsolódhatnak egymáshoz, melyeken keresztül hatékonyan promótálhatja vállalkozását, tevékenységét, termékeit.
Az online marketing területen belül például ilyen kérdésekre születnek válaszok:
· Keresőoptimalizálás (search engine optimalization)?
· Linképítés (linkbuilding)?
· Banner?
· Kattintás alapú (PPC) kampányok?
· Keresőmarketing (search engine marketing)?
· Közösségi média (social media: Facebook, Google Plus, Twitter, Forsquare, Pinterest, Iwiw, ...) jelenlét?
· Vállalati weboldal (corporate website)?
· Online PR?
· Adatbázis-építés?
· Webáruház (e-commerce)?
· Blog?
· E-mail marketing?
· Partner programok (affiliate marketing)?
· Nyereménjátékok?
· Közösségi vásárlás (kuponozás)? Stb...
- e-Stratégia
egy adott cég számára milyen online üzleti stratégiát célszerű követni, mely:
· segít belépni az online piacra az offline világból, különös tekintettel a lehetséges szinergiákra, a szervezeti hierarchiára, a már kiépített infrastruktúrára, stb...;
· segít kiterjeszteni, növelni vagy hatékonyabbá tenni eddigi online üzletét (pl.: webáruházát, különböző e-Értékesítési csatornáit, stb... )
Az e-Stratégia területen belül például ilyen kérdésekre születnek válaszok:
· Milyen stratégia mentén érdemes kiépíteni az online hídfőállásokat?
· Hogyan lehet hatékonyan megvalósítani egy- vagy több lépésben, majd pedig menedzselni a különböző online stratégiákat?
· Miként érdemes módosítani az online tevékenységet, hogy az hatékonyabb legyen a jelenleginél?
· A további fejlődéshez milyen beruházásokra lehet szükség?
· Hogyan bővíthetők a bevételek, növelhetők a potenciális ügyfelek száma?
· Melyek azok az (online) üzleti irányok, melyek felé érdemes nyitni.
- e-Üzleti terv
Üzleti tervből alapvetően sokféle létezik, attól függően, hogy milyen célra szükséges. Ezt szem előtt tartva az egyes fejezetekben a célt támogató/erősítő részeket kell kiemelni, az online tevékenység(ek)re koncentrálva, részletesen bemutatva az adott vállalkozás jellemzőit, részletes működési és pénzügyi tervekkel.
Az e-Üzleti tervek szükségesek lehetnek:
· pályázatokhoz,
· cégalapításhoz,
· cégtársuláshoz,
· bankhitelekhez,
· nemzetközi piacra lépéshez;
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!