Jönnek a fekete pénteki leárazások, amelyekre ki vannak hegyezve a magyar vásárlók - állítja a Fashion Days divatwebshop, amelyiknek a magyar a leggyorsabban növekvő piaca. Cserébe az itteni fogyasztók a legárérzékenyebb bankkártyás cipővásárlók. Ezt lehet tudni a magyar divatvásárlási szokásokról.
Forrás: Napi.hu
Szerző: Szabó Dániel
"A hálaadás Magyarországon általában azzal kerül be a híradásokba, hogy az amerikai ünnepet követően indul el a karácsonyi vásárlási szezon. Ilyenkor hagyomány, hogy a boltok előtt tömegverekedések törnek ki az elképesztő, akár 90 százalékos akciók miatt. A fogyasztói társadalom és a kapitalizmus furcsa, szinte szakrális ünnepe ez.
A cégek bár rajonganak az ilyenkor termelt profitért, a rossz hírverés miatt egyre többen próbálnak szabadulni az utcai harcig fajuló akcióktól. Szerencséjükre a fogyasztói szokások változása is nekik kedvez: az e-kereskedelem annyira elterjedt, hogy az Egyesült Államokban egyre többen rendelik meg inkább online a mindenféle akciós árukat, semmint, hogy ölre kelljen menni például egy plazmatévéért. Kedvező mellékhatás, hogy Kelet-Európába is exportálhatóvá vált a feketepéntekezés (black friday) a halloweenhez hasonló kulturális ellenállás nélkül.
Az áruházláncok ezért annyira beleszerettek az online akciózásba, hogy már-már a szexhez hasonlítják. A romániai központú Fashion Days vezérigazgatója, Robert Berza például úgy festette le az otthoni vásárlást, mint egy romantikus randevút. A fogyasztó hazamegy a meleg lakásba, feltesz egy lemezt, leül a kanapéra és egy kinyitott üveg bor mellett áll neki a rendelésnek.
A Fashion Days már több éve hirdet black friday akciókat, most mégis bizonyítania kell: augusztusban egy technikai fejlesztés miatt több fogyasztó hónapos késéssel kaphatta meg a rendelését. Ironikus, hogy ezt épp az okozta, hogy új kényelmi szolgáltatásokat akartak bevezetni (például az azonnali 30 napos visszavásárlási garanciát, vagy az ingyenes kiszállítást). Ezek most vizsgáznak az év legnagyobb terhelése alatt - mondta el Berza a cég bukaresti központjába szervezett sajtóúton.
Komoly várakozások
A Fashion Days értékesítése - a már említett nyár végi bakival együtt is - folyamatosan nő Romániában, Magyarországon és Bulgáriában, azaz abban a három országban, ahol jelen van: az idei első 10 hónapban 236 millió lej (mintegy 1,6 milliárd forint) árbevétele volt. A forgalom 63 százalékát Románia, a maradékot nagyjából fele-fele arányban Magyarországon és Bulgáriában érte el.
Érdekesség, hogy a három ország teljesen más fogyasztói magatartással bír. Bulgáriában" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!