Hazai, meghatározó iparági szereplők szedték össze, melyek lesznek 2018 legmeghatározóbb marketingkommunikációs trendjei.
Forrás: 24.hu
Szerző: Szalay Dániel
"Idén is megrendezik Budapesten a BrandFestival elnevezésű kétnapos márkakommunikációs konferenciát (a tavalyi rendezvényről itt olvashatók el tudósításaink), melynek kiemelt témája a jövő lesz. Ebből az alkalomból pedig huszonnyolc magyar iparági szaktekintélyből álló grémium alakult BrandFestival trendLAB néven, melynek feladata, hogy valamiféle jövőképet vázoljon fel a jövő marketingkommunikációs trendjeiről. A trendLabnek olyan szaktekintélyek lettek a tagjai a hazai ügynökségi, média és megrendelői oldalról mint például a televíziós reklámértékesítő ház, az R-time ügyvezetője, a Sláger FM kereskedelmi rádió vezetője, a hazai weboldalak látogatottságát mérő Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) adatait szolgáltató Gemius Hungary vezetője, a közösségi médiás videómenedzsmenttel foglalkozó Special Effects Media, a Neo Interactive ügynökség, a többek között a 24.hu reklámfelületeit is értékesítő CM Sales, a Playboyt is megjelentető Marquard Media, a HVG, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a MOL és több meghatározó bank szakemberei. (A grémiumba bekerült szakemberek listáját lásd keretesben cikkünk végén.)
Bár a konferencia, amelynek kapcsán a grémium a munkáját végzi, csak október 26-án és 27-én lesz, most mégis eljuttattak a sajtóhoz egy listát arról, hogy szerintük melyek lesznek 2018 legmeghatározóbb marketingkommunikációs trendjei Magyarországon. A szakemberek a legmeghatározóbb trendnek a tévéfragmentációt (azaz azt, hogy, az e-kereskedelmet (e-commerce), a chatbotokat, a márkázott tartalmakat (content marketing), a véleményvezérekre épülő influencer marketinget és az adatvezérelt működést tartják a legfontosabb tendenciának, de a listán további érdekességek is találhatók.
Íme a trendLab szerinti, a jövő évet meghatározó trendek:
Trendkényszer. A grémium szerint a kommunikációs piac innovációi (például felületek, technológiák) életciklusa egyre rövidül (ezen a területen gyors a burn out, azaz a kiégés), ezért egyre komplexebb tudásra van szükség a megértésükhöz, és ebben a felfokozott „kényszerhelyzetben” nem biztos, hogy mindig a céloknak megfelelő felületet, megoldást használják a piaci szereplők – az indok mindig a fogyasztó, a sebességkényszer okozta mögöttes valóság azonban néha az, hogy az új dolgok használata öncélúvá is válhat (üzleti realitás és az újítás igényének dinamikus összhangjára van szükség).
Design-thinking. Az új típusú kommunikációs megoldások innováció-orientált tervezői gondolkodási modellt (design-thinking) kívánnak.
AdBlocking. A digitális bennszülött 16–19 éves korosztály reklámkerülése már elérte az 50 százalékot globálisan, az Egyesült Államokban pedig a közel 70 százalékot. A 2000-es évek elején egy banner hirdetés átkattintási aránya 9 százalékos volt, addig ma mindössze 0,2 százalékos – figyelmeztetnek a szakemberek.
Vizualizáció. Az egyre rövidebb fogyasztói figyelmi küszöbértéket csak egyre hatásosabb tartalmakkal lehet meghódítani, a Cisco szerint" ... >>
VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.
Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárlás | e-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |
Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016
E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook
JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!