A tízmilliós Magyarország harmada van csak az online korban, néhány kereskedő uralja a teljes piacot és köztük borzasztó erős árharc van a kevés vásárlóért.
Forrás: Sg.hu
"Két hete publikálta a legnagyobb magyar webáruházak listáját a GKI Digital, ennek kapcsán tartott háttérbeszélgetést a nyertes Extreme Digital, és elemezte a magyar piacot Madar Norbert, a GKI üzletágvezetője. "Semelyik cég nem közli hivatalosan az eredményeit, ezért nekünk is nagyon nehéz volt meghatározni az egyes cégek online árbevételét. Negyedévente gyűjtjük az adatokat a kereskedőktől, és januárban újra megkérdezzük az egész éves teljesítményt. A toplistán is nem egy olyan szereplő van akinél nem jön ki a matek, azaz a negyedéves számok összeadva nem azonosak az év végivel. A saját bevalláson túl mérlegadatokkal és az Árukereső számaival korrigáltuk az eredményt, szóval nem egyszerű egy ilyen listát összerakni."
Elmondta, hogy míg az online kereskedők a robbanást várják és az offline szféra a bezárástól tart, addig a beszállítóknak kvázi mindegy hol kerül eladásra az árujuk, de pont ezért sokkal nehezebben reagálnak a piaci változásokra, például nem fordítanak figyelmet saját dedikált értékesítési csatorna nyitására. "Mindenkinél máshol van a mérleg nyelve. Tíz téma kapcsán megkérdeztük a magyar lakosságot, hogy egy képzeletbeli potmétert mennyire tolnának el a hagyományostól az online irányába egyes termékcsoportoknál. Ez alapján egyértelmű, hogy" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!