Az Országgyűlés a tisztességesebb elektronikus kereskedelem érdekében módosította az elektronikus hírközléssel és a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos törvényeket. Adatbázis készül a tisztességtelen online kereskedőkről, és a bírságok összege is emelkedik.
Forrás: Jogi Fórum
Szerző: Mercz Ágnes
"Az Európai Unió területén működő online kereskedések mintegy 37 százaléka nem felel meg a jelenleg hatályban lévő fogyasztóvédelmi előírásoknak. A magyar kormányhivatalok által 2015-ben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzés a magyar online kereskedések 88 százalékánál talált valamilyen szabálytalanságot. A webáruházakat többnyire azért marasztalták el, mert nem, vagy hiányosan tájékoztatták, vagy éppen félretájékoztatták a vásárlókat, többek között a panaszkezelés módjáról, a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályokról, valamint a 14 napos indoklás nélküli elállási jogról. A Budapesti Békéltető Testület tapasztalatai alapján kiemelkedően sok panasz érkezik a repülővel utazóktól: a repülőtársaságok elutasítják, illetve összegszerű igazoláshoz kötik a járatok törléséből, késéséből adódó károk megtérítését.
A határokon átnyúló fogyasztói panaszok elintézésének megkönnyítésére az Európai Bizottság 2016. február 15-től online vitarendezési felületet működtet, melyhez más európai uniós tagország e-kereskedelmi szolgáltatójával kapcsolatos panasszal is lehet fordulni. A magyar nyelven is elérhető felületen az eljárás végig online zajlik, a döntést azonban" ... >>
A Súlyos jogsértést elkövető webáruházak adatbázisa elérhető az alábbi linken: http://jogsertowebaruhazak.kormany.hu/
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!