Tavaly már Kína volt a legnagyobb, sőt az egyik leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piac.
Forrás: BITPORT
"A B2C (a vállalatoktól a fogyasztók felé irányuló) elektronikus kereskedelem piaca az elmúlt években és idén is két számjegyű növekedést produkál. Az Ecommerce Foundation és az Ecommerce Europe közös kutatása szerint a forgalom a 2015-ös 19,9 százalékos bővülést követően tavaly is legalább 17,5 százalékkal emelkedett az év végi becslések szerint, átlépve ezzel a 2,3, illetve a 2,7 ezer milliárd dolláros határt. Ez utóbbi nagyjából Franciaország vagy Nagy-Britannia bruttó hazai termékének felel meg, de a teljes kiskereskedelmi forgalomnak még így sem éri el a 10 százalékát sem.
Kína ebben is a legnagyobb
A növekedés legfőbb hajtóereje ezúttal is Ázsa és a Csendes-óceáni térség, Kínában például tavaly is több mint negyedével növekedett a B2C e-kereskedlmi forgalom. Ez azért különösen érdekes, mert Kínában, vagy a kínai piacnál is háromszor gyorsabban növekvő Indiában a globális átlagot tekintve alacsony az internet-penetráció.
Így nyilván alacsonyabb az online kereskedelmi szolgáltatásokhoz hozzáférő felhasználók aránya, tehát az infrastruktúra fejlődése önmagában is biztosítja az e-kereskedelem folyamatos bővülését. Kína tavaly óta már" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!