Továbbra is a karácsonyi időszak a legjobb a webáruházaknál, de a Black Friday csak a legnagyobbaknál teljesítette a várakozásokat. A kiskereskedők számára gondot okoz, hogy nem tudnak a piacvezetők marketingkeretével versenybe szállni.
Forrás: HWSW
Szerző: Habók Lilla
"Továbbra is dinamikusan, 18 százalékkal nőtt az online kiskereskedelem 2015-höz képest tavaly, viszont a 310 milliárd forintos online piac a nyugat európaihoz képest még így is el van maradva, és már láthatóak a növekedés korlátai - számolt be a Online Kereskedelmi Index legújabb adatairól a GKI Digital. Ez az érték még mindig csak a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százalékát jelenti.
A kutatóintézet az Árukereső.hu oldallal minden negyedévben vizsgálja a kiskereskedők és egyéb, termékeket forgalmazó áruházakat. Minden időszak eltérő fókusszal rendelkezik, tartalmazza az évértékelést, a logisztikát, a marketinget és a trendek oldalát - ebben a negyedévben a Black Friday és a promóciók sikeressége volt a téma. A vizsgálat kritériuma, hogy az oldal magyar nyelvű legyen és forintban történjen az árazás. Ebből a szempontból jó példa az eMAG, amely egy román céghez tartozik, ugyanakkor a kritériumok megfelelnek rá, sőt a vásárlók is magyarnak hiszik. Az általánosan is jellemzi az átlag magyar vásárlót, hogy nem figyeli honnan rendel éppen.
Sajátos kategóriát képeznek a "kalandorok", akik több nyelven beszélnek és mernek kártyával fizetni - ez a várakozásokkal ellentétben egy nagyon szűk réteg. A fogyasztók általában akkor rendelnek külföldről, ha" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!