Az Európai Bizottság nemrég közzétett intézkedéseinek célja az Unión belüli elektronikus kereskedelmi vállalkozások hozzáadottérték-adó (héa) környezetének javítása. Mindezzel a cél, hogy a fogyasztók és a vállalkozások, különösen az induló innovatív vállalkozások és a kkv-k könnyebben vásároljanak és értékesítsenek árukat és szolgáltatásokat az interneten.
Forrás: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
"Az online héafizetések uniós szintű portáljának bevezetése (az egyablakos ügyintézés) révén jelentősen csökkeni fognak a héakövetelmények teljesítésével kapcsolatos költségek, ami az Unió egészében évi 2,3 milliárd euró megtakarítást jelent a vállalkozások számára.
Az új szabályok biztosítják továbbá, hogy a hozzáadottérték-adót a végső fogyasztó tagállamában fizessék meg, így az adóbevételek méltányosabban oszlanak meg az uniós országok között. A javaslat elősegíti, hogy a tagállamok visszanyerjék az online értékesítés során keletkező hozzáadottérték-adó jelenleg évi 5 milliárd euróra becsült kiesését. Az előrejelzések szerint a kieső bevételek 2020-ra valószínűleg elérnék a 7 milliárd eurót, ezért most kell fellépni a jelenséggel szemben.
A legfontosabb intézkedések részletesen:
Az online áru- és szolgáltatás-értékesítésre vonatkozó új héaszabályozás: jelenleg az internetes kereskedőknek minden olyan tagállamban héa-azonosítószámmal kell rendelkezniük, ahol árukat értékesítenek. Ezek a héa-kötelezettségek – amelyeket gyakran a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem útjában álló egyik legnagyobb akadályai– mintegy 8 000 euró költséget jelentenek a vállalkozásoknak minden olyan uniós országban, ahol értékesítést folytatnak.
A javaslat arra szól, hogy" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e- Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!