A vállalatok marketingstratégiájuk kialakításakor még csak most kezdik kihasználni a különféle bigdata-eszközöket.
Forrás: Computerworld
Szerző: Mallász Judit
"Jóllehet a big data - az összegyűjthető hatalmas mennyiségű ügyféladat, majd annak szakszerű elemzése - korábban elképzelhetetlen lehetőségeket teremt a vállalatok marketingjében, a gyakorlatban jelenleg, néhány kivételtől eltekintve, csak a nagyvállalatok élnek a technológia ezen eszközeivel. A jelenség nem országfüggő, a közepes méretű, világszerte csupán néhány millió ügyféllel rendelkező vállalatok még csak tapogatódzó lépéseket tesznek ebbe az irányba, a kicsik pedig inkább csak megfigyelőként követik a nagyok világát. Egy-két éve Magyarországon is megfigyelhető, hogy néhány multinacionális vállalat hazai részlege mellett magyar tulajdonú cégek is - a marketingstratégiájuk kidolgozásakor - már szakszerűen alkalmazzák a bigdata-eszközöket.
- Amikor egy cég marketingjében elkezdik használni a különféle bigdata-eszközöket, általában a vásárlók CRM-hez kapcsolódó adataiból indulnak ki. Tapasztalatom szerint azonban" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e- Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!