Mi lesz a Facebookkal? - Ezt gondolják most az elemzők
2012. augusztus 31. írta: vecseilaszlo

Mi lesz a Facebookkal? - Ezt gondolják most az elemzők

vecseilaci_49x61.jpgHatalmas zuhanást szenvedtek el a Facebook részvényei rövid tőzsdei pályafutásuk alatt, május óta közel feleződött az árfolyam a kibocsátási árhoz képest. Az elemzők összességében optimisták a részvényekkel kapcsolatban, a legalacsonyabb célárfolyam is a jelenlegi árfolyam felett tartózkodik. A legfrissebb elemzői vélemények szerint a jelenlegi árfolyamszint azt mutatja, hogy a befektetők nem bíznak az üzleti modellben, amiben viszont több szakértő szerint van potenciál. Hétfőn érkezett egy felminősítés a Facebook papírjaira, ami pont ezzel indokolta a vételi ajánlást. 

Forrás: Portfolio.hu

"Megállás nélkül esik az árfolyam - mi áll a háttérben?
Már a tőzsdére lépést megelőzően sokan megkérdőjelezték a Facebook üzleti modelljét, a növekedés fenntarthatóságát, de a befektetőket elbizonytalanította az is, hogy magas árazási szinten került sor a részvénykibocsátásra. Ezt tetézték még a kereskedés megindulásával kapcsolatos technikai problémák is. A Facebook minden idők egyik legrosszabbul sikerült részvénykibocsátásaként vonul be a történelembe, miután az árfolyam feleződött a tőzsdére lépést követő néhány hónapban.

Az eleve rosszul indult tőzsdei pályafutást az elmúlt egy hónapban még egy gyorsjelentés is tetézte, illetve negatív reakciót váltott ki, hogy a bennfentesek részvényértékesítési tilalma lejárt:

1.) Sem a bevétel sem az eredmények alakulása nem okozott nagy meglepetést, a befektetők mégis negatívan fogadták a gyorsjelentést. A befektetők egyrészt aggódnak a gyorsan növekvő működési költségek miatt, amit az agresszív munkaerőpolitika okoz. A növekedés lassulása és a mobilos használat gyors terjedése is aggodalommal tölti el a befektetőket, egyelőre ugyanis a mobil hirdetések piaca egyelőre elenyésző méretű. Végül nyugtalaníthatja a befektetőket az is, hogy a menedzsment nem fogalmazott meg várakozásokat.

2.) Az árfolyam tovább esett azt követően, hogy" ... >>

Facebook_IPO.jpg
Forrás: Dotkom blog

Kapcsolódó elemzés:
Dotkom blog: Eleget esett-e a Facebook, hogy bevásároljunk?


E-MAIL MARKETING KONFERENCIA 2013
E-mail marketing a Facebook forradalom után

Időpont: 2012. szeptember 13.
Helyszín: Budapest, Danubius Hotel Gellért | 1111 Budapest, Szent Gellért tér 1.

HASZNÁLD A KÓDOT ÉS SPÓROLJ 10.000Ft-OT! KÓD: VECSEIL-2012
(a Részvételi díjnál válaszd a 'Partnereinken keresztüli jelentkezés esetén: 25.000 Ft + áfa' opciót)

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok 
 |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr804739603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása