Forrás: MediaPiac
Szerző: Dunder Krisztián
"A Google első jó húzása
A Google nem elsőként jelent meg azzal a piacon, hogy a teljes webet kereshetővé teszi, viszont azáltal, hogy a találatok sorrendjét az egyes internetoldalakra vezető linkek száma és a weboldalra mutató linkeket tartalmazó site-ok popularitása alapján állapítja meg, alapvetően határozta meg a helyes irányt a kereső számára. Minél többen linkelnek egy tartalmi oldalra, az annál fontosabb – nagyon leegyszerűsítve ez volt a recept. A felhasználók jelentős része körében az a szokás alakult ki, hogy a keresések első találati oldalának első három tétele közül kattintottak valamelyikre. Kevesebben nézték meg az oldalon lévő összes (tíz) találatot, s még kevesebben az utána következő oldalakon lévőket. Ez a website-ok számára azt jelentette, hogy ha ezekből a célzott keresésekből látogatót akartak szerezni, valahogyan el kellett érniük, hogy minél előkelőbb pozícióba, lehetőleg az első helyre kerüljenek a találati oldalon (SERP: search engine result page).
Fehér, szürke és fekete sapkában
A találati oldal linkelések általi „manipulálása” mellett persze voltak egyéb spammelési módszerek is: a metaadatok (kulcsszavak, leírások stb.) szövegét az ezredforduló tájékán évekig komolyan figyelembe vették a keresők a találatok sorrendjének kialakításakor. Ezt sokan kihasználták, szexhez kötődő szavakat a metaadatok közé helyezve a találati listák tetejére tudtak repíteni bármilyen weboldalt, igaz, egyre rövidebb időre, mert az algoritmusok ezek szűrésére is felkészültek.
Az úgynevezett szürke- és feketesapkás módszerek, avagy spammelés tárházában korán megjelentek a rejtett linkek (a háttéréhez hasonló vagy azzal azonos szövegszín), az irreleváns kulcsszavakkal való játszadozás, a tartalomduplikálás számos oldalon, a linkfarmok építése, a szándékos elírások, a fals átirányítások stb. Ezek jelentős részét ma is alkalmazzák, és aki nem veszi észre, hogy weboldalát így „SEO-zzák”, felkészülhet arra, hogy a keresők rövid távon hátrébb sorolják a találati listákon, vagy kitiltják onnan. Az ilyen és ehhez hasonló eszközöket használókat black hat SEO-soknak hívják, akiknek az algoritmus folyamatos hangolása miatt egyre nehezebb dolguk van.
George W. Bush: szánalmas bukás
Annak idején körbejárta a webet az a 2003. decemberi sztori, miszerint" ... >>
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!