Forrás: irr.hu - az iroda.hu csoport tagja
"A közösségi média eddig nem látott lehetőséget ad a vállaltoknak, hogy szorosabbra fűzzék kapcsolataikat a fogyasztókkal, s hogy kihangsúlyozzák, mi az, ami megkülönbözteti őket a versenytársaktól. Az interaktívabb kommunikáció lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy egy sokkal közösségibb (mondhatni emberibb) arcukat mutassák, mivel ez egy kevésbé formális közeg, ezért a hagyományos üzeneteiket is eljuttathatják, valamint a gyors reakciót igénylő kétoldalú kommunikációra is mód nyílik.
Rajongók átalakítása hívekké
A kiskereskedők arra használhatják a közösségi oldalakat, hogy a termékeiket és ajánlataikat "rajongói" alapon tegyék elérhetővé, ami a rajongóknak jó okot ad arra, hogy lájkolják a márkát, ez pedig ösztönzi a hűséget. A Heinz új ízesítésű ketchupjait a piacra való bevezetés előtt először csak a Facebook fanok kóstolhatták meg. Emellett egy üzletkereső szolgáltatást is elhelyeztek az oldalon, amivel megkereshették a vásárlók, hogy hol árulják a legújabb termékeket. A közösségi média profi lok kiváló helyszínt jelenthetnek arra, hogy a kereskedők és gyártók virtuális fókuszcsoportokat hozzanak létre, amelyek segíthetnek az új termékek és szolgáltatások tesztelésében, jóváhagyásában. Kiváló példa erre a Tesco, amely lehetővé tette a facebook rajongóinak, hogy szavazzanak azokra a cikkekre, amelyeket az akciós listán látni szeretnének. Az akció Big Price Drop promóció néven futott 2011 novemberében.
Az e-kereskedelemmel szemben a közösségi média" ... >>
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!