Mire használhatják a kereskedők a közösségi médiát?
2012. június 07. írta: vecseilaszlo

Mire használhatják a kereskedők a közösségi médiát?

Az új technológiáknak köszönhetően változik a fogyasztói magatartás. Az új attitűdök pedig valami egészen más interakciót hoztak és hoznak létre. Gyártók és kereskedők egyaránt sokat profitálhatnak, ha elsajátítják az új szemléletet. Na de mire is használhatják az új médiában alakuló közösségeket? A Planet Retail elemzéséből kiderül.

Forrás: irr.hu - az iroda.hu csoport tagja

"A közösségi média eddig nem látott lehetőséget ad a vállaltoknak, hogy szorosabbra fűzzék kapcsolataikat a fogyasztókkal, s hogy kihangsúlyozzák, mi az, ami megkülönbözteti őket a versenytársaktól. Az interaktívabb kommunikáció lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy egy sokkal közösségibb (mondhatni emberibb) arcukat mutassák, mivel ez egy kevésbé formális közeg, ezért a hagyományos üzeneteiket is eljuttathatják, valamint a gyors reakciót igénylő kétoldalú kommunikációra is mód nyílik.

Rajongók átalakítása hívekké
A kiskereskedők arra használhatják a közösségi oldalakat, hogy a termékeiket és ajánlataikat "rajongói" alapon tegyék elérhetővé, ami a rajongóknak jó okot ad arra, hogy lájkolják a márkát, ez pedig ösztönzi a hűséget. A Heinz új ízesítésű ketchupjait a piacra való bevezetés előtt először csak a Facebook fanok kóstolhatták meg. Emellett egy üzletkereső szolgáltatást is elhelyeztek az oldalon, amivel megkereshették a vásárlók, hogy hol árulják a legújabb termékeket. A közösségi média profi lok kiváló helyszínt jelenthetnek arra, hogy a kereskedők és gyártók virtuális fókuszcsoportokat hozzanak létre, amelyek segíthetnek az új termékek és szolgáltatások tesztelésében, jóváhagyásában. Kiváló példa erre a Tesco, amely lehetővé tette a facebook rajongóinak, hogy szavazzanak azokra a cikkekre, amelyeket az akciós listán látni szeretnének. Az akció Big Price Drop promóció néven futott 2011 novemberében.

Az e-kereskedelemmel szemben a közösségi média" ... >>

 
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok 
 |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr814554604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása