Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Gaborják Éva
"Milyen előnyt és hátrányt jelentett, hogy a kiadó viszonylag későn, 2011 májusában szállt be a közösségi vásárlás szegmensébe az Árbarátok.hu-val?
Egy piacra viszonylag későn belépni általában nem túl sok előnnyel jár, de esetünkben volt értelme egy kicsit később megjelenni, mert belépésünk idejére a kuponos értékesítés és vásárlás már viszonylag szélesebb körben elterjedt mind a partnerek, mind pedig a felhasználók körében, így az úttörőszerep nehézségeit és extra költségét nem nekünk kellett megfizetni. Emellett alaposan fel tudtuk térképezni a piacot, a szereplőket, tudtunk tanulni a mások által elkövetett hibákból, így a piaci igényeknek megfelelően felkészülten jelentünk meg a piacon. Persze a későbbi indulás miatt nem tudtunk annyira hangosan rajtolni, mert az indulásra közel 50 szereplővel kellett felvenni a versenyt, de ezért is értékes, hogy mára már a leglátogatottabb 3-4 kuponos site között vagyunk.
Miben különbözik az Arbarátok.hu üzleti modellje a versenytársakétól? Mennyiben kínál mást, mint a Startlap Kupon?
Több domináns különbség is van, ezek közül a partnerközpontúságot emelném ki leginkább. Abszolút partnerbarátok vagyunk, mert azt láttuk, hogy sok kis és közepes szolgáltató partner idejekorán „ráfázott" az akciózásaival még a nagyobb kuponos oldalakon is, akik csak mérsékelten voltak partnerek abban, hogy rájuk szabják akcióik lebonyolítását. Azt is láttuk, hogy van egy másik nagyon fontos partneri kör, akik tudatosan távol tartják magukat a „kupon-biznisztől", mert vagy nem akarták elfogadni a feltételeket vagy egyszerűen nem hittek az ilyen akciók értékében. Mivel nekünk" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az e-Commerce, e-Business, ill. a magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, m-Commerce témakörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
INGYENES TUDÁSTÁR: szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom| Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!